مثال کے قواعد

قا عد ہ (۱):
     جوواؤ،علامت مضارع مفتوحہ اورکسرہ کے درمیان واقع ہو اسے گرادینا واجب ہے۔ جیسے : یَوْعِدُ سے یَعِدُ ۔
تنبیہ:
     (۱)۔۔۔۔۔۔وہ مضارع معروف مثال واوی جس کی ماضی نہیں آتی ان سے بھی واؤ کو حذف کرنا واجب ہے ۔ جیسے: یَذَرُ اور یَدَعُ یہ اصل میں یَوْذَرُاوریَوْدَعُ تھے ۔( ان کی ماضی نہیں آتی )
    (۲)۔۔۔۔۔۔ یَہَبُ اصل میں یَوْھِبُ تھا ۔واومذکورہ قاعدے کے تحت گری پھرحرف حلقی کی رعایت کرتے ہوئے عین کلمہ کو فتحہ دیا تو یَہَبُ ہوگیا۔
قا عد ہ (۲):
     واؤ ساکن ما قبل مکسور کو (ی)سے بدلنا واجب ہے (بشرطیکہ وہ باب اِفْتِعَالٌ کا فاء کلمہ نہ ہو،اورنہ مدغم ہو) ۔ جیسے: مِوْعَادٌ سے مِیْعَادٌ ، مِوْہَابٌ سے مِیْہَابٌ۔
فائدہ:
    اِتَّصَلَ اصل میں اِوْتَصَلَ تھا(واو ساکن ماقبل مکسور)مگر اس میں واوکویاء سے نہیں بدلاگیا ؛ اس لیے کہ وہ اِفْتِعَالٌ کا فاء کلمہ ہے، اسی طرح اِجْلِوَّاذٌ میں واو ساکن کو یاء سے نہیں بدلاجاتا ؛ کیونکہ وہ مدغم ہے۔
قا عد ہ (۳):
    اگرابتداء کلمہ میں دومتحر ک واؤہوں تو پہلی واؤ کو ہمزہ سے تبدیل کرنا واجب ہے۔ جیسے : وُوَیْصِلٌ(وَاصِلٌ کی تصغیر)سے اُوَیْصِلٌ اور وَوَاصِلُ(وَاصِلَۃٌ کی جمع)سے اَوَاصِلُ۔

قا عد ہ (۴):
     وہ (ی) ساکن غیر مدہ جس کاماقبل مضموم ہو اسے واؤ سے بدل دینا واجب ہے۔ (بشرطیکہ وہ باب اِفْتِعَالٌ کا فاء کلمہ نہ ہو، اور نہ مدغم ہو) جیسے:

یُیْقَظُ سے یُوْقَظُ اور مُیْسِرٌ سے مُوْسِرٌ۔

فائدہ:
    مُتَّسِرٌ اصل میں مُیْتَسِرٌ تھا(یاء ساکن ماقبل مضموم)مگر اس میں واوکویاء سے نہیں بدلاگیا ؛ اس لیے کہ وہ اِفْتِعَالٌ کا فاء کلمہ ہے اسی طرح مُیِّزَ میں یاء ساکن کو واو سے نہیں بدلاجاتا ؛ کیونکہ وہ مدغم ہے۔
قا عد ہ (۵):
    ابتداء کلمہ میں دو واؤ ہوں اور دوسری واؤساکن ہوتو پہلی کو ہمزہ سے بد ل دینا جائز ہے ۔ جیسے: وُوْرِیَ سے اُوْرِیَ۔
قا عد ہ (۶):
     وہ واؤ جوکلمہ کے شروع میں ہو اور مفتوح نہ ہو اسے بھی ہمزہ سے تبدیل کردینا جائز ہے ۔ جیسے :وِشَاحٌ سے اِشَاحٌ ، اور وُقِّتَتْسے اُقِّتَتْ۔
    اور مفتوح ہونے کی صورت میں اسے ہمزہ سے بدلناشاذہے۔جیسے: وَحَدَسے
اَحَدَ ، وَنَاۃٌ سے اَنَاۃٌ۔

قا عد ہ (۷):
    وہ واؤ یا یاء جو باب اِفْتِعَالٌ، تَفَعُّلٌ یا تَفَاعُلٌ کے فاء کلمے میں آجائیں تو انہیں تاء سے بدل کرادغام کردیا جاتا ہے ۔(اس کے لیے شرط یہ ہے کہ وہ واؤ یا یاء ہمزہ سے تبدیل شدہ نہ ہو )جیسے: اِوْتَہَبَ سے اِتْتَہَبَ پھر اِتَّہَبَ ، تَوَاہَبَ سے تَتَاہَبَ پھر اِتَّاہَبَ ، تَوَہَّبَ سے تَتَہَّبَ سے اِتَّہَبَ۔

تنبیہ:
    یہ قاعدہ باب اِفْتِعَالٌ میں وجوبی طور پر جبکہ تَفَعُّلٌ اور تَفَاعُلٌ میں جوازی طور پر جاری ہوگا ۔نیز باب تَفَعُّلٌ اور تَفَاعُلٌ میں پہلا حرف ساکن ہوجانے کی وجہ سے ابتداء میں ہمزہ وصلیہ کا اضافہ ہو جائے گا۔
قا عد ہ (۸):
     مثال واوی کا مصدراگرفِعْلٌ کے وز ن پر ہوتو اس کے واؤ کو حذف کر کے عین کلمہ کو کسرہ دیتے ہیں ،اور واؤ محذوفہ کے عوض آخرمیں ''ۃ ''کااضافہ کر دیتے ہیں۔جیسے: وِعْدٌسے عِدَۃٌ ، وِزْنٌ سے زِنَۃٌ۔ ہاں اگر مصدرفَعَلٌ کے وزن پرہوتوعین کلمہ کو بعض اوقات فتحہ دیتے ہیں۔جیسے: وَسَعٌ سے سَعَۃٌ۔


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular