ہفت اقسام کا بیان

حروف صحیحہ اور حروف علت کے اعتبار سے کلمہ کی سات قسمیں شمار کی جاتی ہیں جنہیں '' ہفت اقسام''کہتے ہیں وہ یہ ہیں : 
(۱)صحیح  (۲)مہموز  (۳)مضاعف  (۴)مثال  (۵)اجوف  (۶)ناقص  (۷)لفیف۔
فائدہ:
    الف، واؤ اوریاء کو''حروف علت''اوران کے علاوہ باقی تمام حروف تہجی کو ''حروف صحیحہ ''کہتے ہیں۔
(۱)۔۔۔۔۔۔صحیح:
    وہ کلمہ جس کاکوئی حرف اصلی نہ حرفِ علت ہو نہ ہمزہ ہو اور نہ اس میں ایک جنس کے دو حروف ہوں۔ جیسے نَصْرٌ (مدد کرنا )کِتَابٌ(کتا ب) 
(۲) ۔۔۔۔۔۔مہموز:
    وہ کلمہ جس کا کوئی حرفِ اصلی ہمزہ ہو ۔ 
تنبیہ:
    اگرہمزہ فاء کلمہ میں ہو تواُسے''مَھْمُوْزُالْفَاء''،عین کلمہ میں ہو تو''مَھْمُوْزُ الْعَیْن''اور لام کلمہ میں ہو تو اُسے''مَھْمُوْزُاللَّام''کہتے ہیں ۔جیسے:أَکْلٌ(کھانا )رَأْسٌ (سر )قَرَءَ(اس نے پڑھا)۔
(۳)۔۔۔۔۔۔مضاعف:
    وہ کلمہ جس میں دو حروف اصلیہ ایک جنس کے ہوں ۔جیسے:مَدٌّ(کھینچنا)۔(یہ اصل میں مَدَدٌ تھا ۔)
تنبیہ:
    وہ کلمہ اگر ثلاثی ہو تو اُسے ''مضاعف ثلاثی ''اور اگر رباعی ہو تو اُسے''مضاعف رباعی ''کہتے ہیں ۔ جیسےفَرٌّ (بھاگنا)غَرْغَرَۃٌ (غرغرہ کرنا )۔
(۴)۔۔۔۔۔۔مثال: 
    وہ کلمہ جس کا فاء کلمہ حرف علت ہو۔ اِسے''مُعْتَلُّ الْفَاءَ''بھی کہتے ہیں ۔
تنبیہ:
    اگر فاء کلمہ میں واقع ہونے والا حرف علت''واؤ''ہو تو اُس کلمہ کو''مثال واوی''اور اگر'' یاء'' ہو تو اُسے''مثال یائی ''کہتے ہیں ۔ جیسےوَعْظٌ (نصیحت کرنا )یَتِمٌ(یتیم ہونا ) ۔
(۵)۔۔۔۔۔۔اجوف: 
    وہ کلمہ جس کا عین کلمہ حرف علت ہو۔ اِسے''مُعْتَلُّ الْعَیْن'' بھی کہتے ہیں ۔
تنبیہ:
    اگر عین کلمہ میں واقع ہونے والا حرف علت''واؤ''ہو تواس کلمہ کو'' اجوف واوی ''اور اگر'' یاء''ہو تو اُسے ''اجوف یائی ''کہتے ہیں ۔ جیسے:صَوْمٌ (روزہ رکھنا )غَیْبٌ(غائب ہونا) ۔
(۶)۔۔۔۔۔۔ ناقص:
    وہ کلمہ جس کا لام کلمہ حرف علت ہو۔ اِسے''مُعْتَلُّ اللَّام''بھی کہتے ہیں ۔
تنبیہ:
    اگر لام کلمہ میں واقع ہونے والا حرف علت''واؤ''ہوتو اُس کلمہ کو''ناقص واوی ''اور اگر'' یائ''ہو تو اُسے''ناقص یائی''کہتے ہیں ۔ جیسے عَفْوٌ (معاف کرنا )مَشْيٌ(چلنا) ۔
(۷) لفیف:
     وہ کلمہ جس کے حروف اصلیہ میں دو حروف علت ہوں۔جیسے طَيٌّ(لپیٹنا)وَلْيٌ (قریب ہونا )۔
تنبیہ:
    اگر کلمہ میں دونوں حروف علت ملے ہوئے ہوں تو اس کلمہ کو''لفیف مقرون'' اوراگر ملے ہوئے نہ ہوں بلکہ درمیان کوئی حرف صحیح ہوتو اسے'' لفیف مفروق'' کہتے ہیں۔جیسے مذکورہ مثالیں۔
فائدہ :
    مندرجہ بالا ہفت اقسام مندرجہ ذیل فارسی شعر میں مذکور ہیں ۔ شعر ؎
        صحیح است ومثال  است ومضاعف
     لفیف و  ناقص  و  مہموز و اجو ف 
تنبیہ:
     بعض صرفیینان اقسام کو دس شمار کرتے ہیں:
  صحیح      مہموزالفاء      مہموزالعین     مہموزاللام       مثال
اجوف      ناقص        لفیف مقرون   لفیف مفروق   مضاعف
ان دس اقسام کو''دہ اقسام''کہتے ہیں۔
    اوربعض ان اقسام میں مضاعف کو دو شمار کرتے ہیں:مضاعف ثلاثی، اور
مضاعف رباعی۔اس طرح یہ کل گیارہ قسمیں بن جاتی ہیں جنہیں ''یازدہ اقسام''کہتے ہیں۔
    اوربعض حضرات ان اقسام میں سے صرف چار قسمیں شمار کرتے ہیں:صحیح، مہموز معتل، اورمضاعف۔ انہی چار اقسام کو ''چہار اقسام''کہاجاتاہے۔

            سوالات
    سوال نمبر ۱:۔ ہفت اقسام سے کیا مراد ہے ؟ ہر ایک کی تعریف اور مثال بھی بیان فرمائیں۔ 
    سوال نمبر ۲:۔(الف)بتائیں مہموز الفاء ،مہموزالعین اورمہموزاللام کسے کہتے ہیں؟
    (ب)مضاعف ثلاثی اور مضاعف رباعی سے کیا مراد ہے ؟
    (ج)مثال واوی اور مثال یائی کیا ہیں؟
    (د)اجوف واوی اور اجوف یائی کی تعریف اور مثال بیان کیجئے۔
    (ہ)ناقص واوی اور ناقص یائی کی وضاحت فرمایئے۔
    (و)لفیف مقرون ولفیف مفروق میں کیافرق ہے؟
سوال نمبر ۳:۔بتائیں دہ اقسام، یازدہ اقسام، اور چہار اقسام سے کون کونسی اقسام مراد ہوتی ہیں؟


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




  •    ماخذ مراجع
    ماخذ مراجع

    (۱)     رو ح البیان          کانسی رو ڈ کوئٹہ (۲)    تفسیر نعیمی              مکتبہ اسلامیہ...

  • مال کے لئے الٹ پلٹ:
    مال کے لئے الٹ پلٹ:

        تا جر کے لئے یہ بھی ضروری ہے کہ اس کا مال بلا وجہ رکانہ رہے جو لوگ گرانی کے انتظار میں مال قید کر دیتے ہیں۔ وہ سخت غلطی کرتے ہیں کہ کبھی بجائے مہنگائی کے مال سستا ہوجاتا ہے اور اگر...

  • مسلمان خریدارو ں کی غلطی:
    مسلمان خریدارو ں کی غلطی:

        ہندو مسلمان تاجر کو دیکھنا چاہتے ہی نہیں ۔ انہیں مسلمان کی دکان کانٹے کی طرح کھٹکتی ہے ۔بہت دفعہ دیکھا گیا ہے کہ جہاں کسی مسلمان نے دکان نکالی تو  آس پاس کے ہندودکانداروں نے چیز...

  • ایک سخت غلطی:
    ایک سخت غلطی:

    اولاً تو مسلمان تجارت کرتے ہی نہیں اور کرتے بھی ہیں تو اصولی غلطیوں کی وجہ سے بہت جلد فیل ہوجاتے ہیں ، مسلمانوں کی غلطیاں حسب ذیل ہیں۔ (۱) مسلم دکانداروں کی بد خلقی: کہ جو گا ہک ان کے پاس ایک...

  • تجارت کے اصول:
    تجارت کے اصول:

        تجارت کے چند اصول ہیں جس کی پابند ی ہر تا جر پر لازم ہے یعنی پہلے ہی بڑی تجارت شروع نہ کردو بلکہ معمولی کام کو ہاتھ لگاؤ ۔ آپ حدیث شریف سن چکے کہ حضورصلی اللہ تعالیٰ علیہ وسلم نے ایک...

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Khawab ki Tabeer




  • khwab mein Jhanda  dekhna
    khwab mein Jhanda dekhna Jhanda safaid dekhnatwangar sahibe izzat hone ki dalil hai. Jhanda jard beemar ho kar sehat hasil ho. Jhanda siyahkisi tataf  jaye jafaryaab ho log izzat kare.
  • khwab mein Rogan  dekhna
    khwab mein Rogan dekhna

    Rogan sar par malnasare kam thik taur par ho. Rogani rozi dekhnamaal halaal milne ki dalil hai. Rogan jard dekhnaranz va gam ki nishani. Rogan siyah dekhnasafar se salamat gar wapas aane ki...

  • khwab mein Zameen dekhna
    khwab mein Zameen dekhna

    Zeene par chadnatarkki ki nishani. Zamin ko hilte dekhnahamal aurat dekhe. iskate amal ho aur mard dekhe to hakim ke itaab mai girftar ho. Zamin ko bote dekhnatamaam maksade deen milne ki dalil...

  • khwab mein Zewar  dekhna
    khwab mein Zewar dekhna izzat va aabru pane pane ki dalil hai.
  • khwab mein Sirhanah dekhna
    khwab mein Sirhanah dekhna Khwab main sirhanah zawaj, mahfooz maal, raazdaar aurat aur taabo takaan se raahat haasil hone ki daleel hai.

Most Popular