ہفت اقسام کا بیان

حروف صحیحہ اور حروف علت کے اعتبار سے کلمہ کی سات قسمیں شمار کی جاتی ہیں جنہیں '' ہفت اقسام''کہتے ہیں وہ یہ ہیں : 
(۱)صحیح  (۲)مہموز  (۳)مضاعف  (۴)مثال  (۵)اجوف  (۶)ناقص  (۷)لفیف۔
فائدہ:
    الف، واؤ اوریاء کو''حروف علت''اوران کے علاوہ باقی تمام حروف تہجی کو ''حروف صحیحہ ''کہتے ہیں۔
(۱)۔۔۔۔۔۔صحیح:
    وہ کلمہ جس کاکوئی حرف اصلی نہ حرفِ علت ہو نہ ہمزہ ہو اور نہ اس میں ایک جنس کے دو حروف ہوں۔ جیسے نَصْرٌ (مدد کرنا )کِتَابٌ(کتا ب) 
(۲) ۔۔۔۔۔۔مہموز:
    وہ کلمہ جس کا کوئی حرفِ اصلی ہمزہ ہو ۔ 
تنبیہ:
    اگرہمزہ فاء کلمہ میں ہو تواُسے''مَھْمُوْزُالْفَاء''،عین کلمہ میں ہو تو''مَھْمُوْزُ الْعَیْن''اور لام کلمہ میں ہو تو اُسے''مَھْمُوْزُاللَّام''کہتے ہیں ۔جیسے:أَکْلٌ(کھانا )رَأْسٌ (سر )قَرَءَ(اس نے پڑھا)۔
(۳)۔۔۔۔۔۔مضاعف:
    وہ کلمہ جس میں دو حروف اصلیہ ایک جنس کے ہوں ۔جیسے:مَدٌّ(کھینچنا)۔(یہ اصل میں مَدَدٌ تھا ۔)
تنبیہ:
    وہ کلمہ اگر ثلاثی ہو تو اُسے ''مضاعف ثلاثی ''اور اگر رباعی ہو تو اُسے''مضاعف رباعی ''کہتے ہیں ۔ جیسےفَرٌّ (بھاگنا)غَرْغَرَۃٌ (غرغرہ کرنا )۔
(۴)۔۔۔۔۔۔مثال: 
    وہ کلمہ جس کا فاء کلمہ حرف علت ہو۔ اِسے''مُعْتَلُّ الْفَاءَ''بھی کہتے ہیں ۔
تنبیہ:
    اگر فاء کلمہ میں واقع ہونے والا حرف علت''واؤ''ہو تو اُس کلمہ کو''مثال واوی''اور اگر'' یاء'' ہو تو اُسے''مثال یائی ''کہتے ہیں ۔ جیسےوَعْظٌ (نصیحت کرنا )یَتِمٌ(یتیم ہونا ) ۔
(۵)۔۔۔۔۔۔اجوف: 
    وہ کلمہ جس کا عین کلمہ حرف علت ہو۔ اِسے''مُعْتَلُّ الْعَیْن'' بھی کہتے ہیں ۔
تنبیہ:
    اگر عین کلمہ میں واقع ہونے والا حرف علت''واؤ''ہو تواس کلمہ کو'' اجوف واوی ''اور اگر'' یاء''ہو تو اُسے ''اجوف یائی ''کہتے ہیں ۔ جیسے:صَوْمٌ (روزہ رکھنا )غَیْبٌ(غائب ہونا) ۔
(۶)۔۔۔۔۔۔ ناقص:
    وہ کلمہ جس کا لام کلمہ حرف علت ہو۔ اِسے''مُعْتَلُّ اللَّام''بھی کہتے ہیں ۔
تنبیہ:
    اگر لام کلمہ میں واقع ہونے والا حرف علت''واؤ''ہوتو اُس کلمہ کو''ناقص واوی ''اور اگر'' یائ''ہو تو اُسے''ناقص یائی''کہتے ہیں ۔ جیسے عَفْوٌ (معاف کرنا )مَشْيٌ(چلنا) ۔
(۷) لفیف:
     وہ کلمہ جس کے حروف اصلیہ میں دو حروف علت ہوں۔جیسے طَيٌّ(لپیٹنا)وَلْيٌ (قریب ہونا )۔
تنبیہ:
    اگر کلمہ میں دونوں حروف علت ملے ہوئے ہوں تو اس کلمہ کو''لفیف مقرون'' اوراگر ملے ہوئے نہ ہوں بلکہ درمیان کوئی حرف صحیح ہوتو اسے'' لفیف مفروق'' کہتے ہیں۔جیسے مذکورہ مثالیں۔
فائدہ :
    مندرجہ بالا ہفت اقسام مندرجہ ذیل فارسی شعر میں مذکور ہیں ۔ شعر ؎
        صحیح است ومثال  است ومضاعف
     لفیف و  ناقص  و  مہموز و اجو ف 
تنبیہ:
     بعض صرفیینان اقسام کو دس شمار کرتے ہیں:
  صحیح      مہموزالفاء      مہموزالعین     مہموزاللام       مثال
اجوف      ناقص        لفیف مقرون   لفیف مفروق   مضاعف
ان دس اقسام کو''دہ اقسام''کہتے ہیں۔
    اوربعض ان اقسام میں مضاعف کو دو شمار کرتے ہیں:مضاعف ثلاثی، اور
مضاعف رباعی۔اس طرح یہ کل گیارہ قسمیں بن جاتی ہیں جنہیں ''یازدہ اقسام''کہتے ہیں۔
    اوربعض حضرات ان اقسام میں سے صرف چار قسمیں شمار کرتے ہیں:صحیح، مہموز معتل، اورمضاعف۔ انہی چار اقسام کو ''چہار اقسام''کہاجاتاہے۔

            سوالات
    سوال نمبر ۱:۔ ہفت اقسام سے کیا مراد ہے ؟ ہر ایک کی تعریف اور مثال بھی بیان فرمائیں۔ 
    سوال نمبر ۲:۔(الف)بتائیں مہموز الفاء ،مہموزالعین اورمہموزاللام کسے کہتے ہیں؟
    (ب)مضاعف ثلاثی اور مضاعف رباعی سے کیا مراد ہے ؟
    (ج)مثال واوی اور مثال یائی کیا ہیں؟
    (د)اجوف واوی اور اجوف یائی کی تعریف اور مثال بیان کیجئے۔
    (ہ)ناقص واوی اور ناقص یائی کی وضاحت فرمایئے۔
    (و)لفیف مقرون ولفیف مفروق میں کیافرق ہے؟
سوال نمبر ۳:۔بتائیں دہ اقسام، یازدہ اقسام، اور چہار اقسام سے کون کونسی اقسام مراد ہوتی ہیں؟


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular