۔باب کَرُمَ یَکْرُمُ کی خصوصیات Khasiyat e Abwab Us Sarf Sabaq No 6

 سبق نمبر : (6)

(۔۔۔۔۔۔باب کَرُمَ یَکْرُمُ کی خصوصیات۔۔۔۔۔۔)


''شرح شافیہ ابن حاجب ''میں ہے:


    وفَعُلَ لِاَفْعَالِ الطبَائِعِ ونحوِہا کَحَسُنَ وقَبُحَ وکَبُرَ وصَغُرَ فَمِن ثَمَّۃ کانَ لازماً،." أَقُوْلُ: اعْلَمْ أنّ فَعُلَ فی الاغْلَب لِلْغَرَائِزِ، أی:الاَوْصَافِ الْمَخْلُوْقۃِ کَالحُسْنِ والقُبْحِ والوَسَامَۃِ والقَسَامَۃِ والکِبَر والصِغَر والطُّوْل والقِصَر والغِلَظ والسُّہُولَۃ والصُّعُوْبَۃ والسُّرْعَۃ والبُطْء والثِّقَل والحِلْمِ والرِّفْقِ، ونحوُ ذلکَ وقد یَجْرِی غیرُ الغریزۃِ مَجْرَاہا، إذا کَانَ لہ لُبْثٌ ومُکْثٌ نحوُ حَلُمَ وبَرُعَ وکَرُمَ وفَحُشَ قولہ " ومِنْ ثمۃ کانَ لازماً "لانَّ الغَرِیْزَۃَ لازمۃٌ لصاحبِہا، ولا تَتَعَدّٰی إلی غَیْرِہٖ  یعنی باب کَرُمَ یَکْرُمُ اوصافِ طبعی ا ور اس کی مثل دیگر چیزوں کیلئے آتاہے۔ جیسے:حَسُنَ وقَبُح وکَبُراورصَغُر اور اسی وجہ سے یہ باب لازم ہوتا ہے اس پرشارح رضی نے کہا :اکثر اس باب سے غریزی یعنی فطری و خَلْقِی اوصاف آتے ہیں۔ جیسے: حُسْن، قُبْح، وَسامۃ، قَسَامَۃ، کِبَر، صِغَر، طُوْل، قِصَر، غِلَظ،سُہُولۃ،صُعُوبۃ، سُرعَۃ ،بطئ،ثِقَل ،حِلْم، رِفْق وغیرہ۔


    اور کبھی اس باب سے غیرِ فطری وغیرِ خَلْقِی اوصاف بھی آجاتے ہیں جبکہ ان میں تمکن اورٹھہراؤ آگیا ہو۔جیسے:  حلُم وبرُع وکرُم وفحُش اور ابن

حاجب کا یہ کہنا "ومن ثمۃ کان لازما " کہ اسی وجہ سے یہ باب لازم ہوتا ہے اسکی وجہ یہ ہے کہ وصفِ فطری و خلقی اپنے مُتَعَلَّق کے ساتھ دائمی و لازمی ہوتا ہے اور اس کے غیر کی طرف تجاوز نہیں کرتا۔

تنبیہ:

    کئی افعال ایسے ہیں جو باب سَمِعَ یَسْمَعُ اور باب کَرُمَ یَکْرُمُ دونوں سے آتے ہیں،اگر باب سَمِعَ سے آئیں تووہ عارضی صفت کوظاہر کریں گے،اور اگر باب کَرُمَ یَکْرُم سے آئیں تو مستقل صفت کو ظاہر کریں گے۔جیسے:بَخُلَ یَبْخُلُ کا معنی ہے کنجوس ہونا اور بَخِلَ یَبْخَلُ کا معنی ہے کنجوسی سے کام لینا ۔اول الذکر مستقل عادت کو جبکہ ثانی الذکر عارضی حالت کو ظاہر کرتا ہے 

اس باب کی درج ذیل خاصیات ہیں:

(۱)تعمل(۲)موافقت(۳)کثرت مأخذ (۴)بلوغ (۵)صیرورت (۶) تألم مأخذ (۷) تحول (۸) تعجب (۹) لزوم ۔

(1)۔۔۔۔۔۔ تَعَمُّلْ :

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

عَرُفَ زَیْدٌ زید نے خوشبو استعمال کی                            عَرْفٌ                        خوشبو

    اس مثال میں فاعل(زید)نے مأخذ(خوشبو ) کو استعمال کیاہے ۔ 

(2)۔۔۔۔۔۔ موافقت :

    باب کَرُمَ یَکْرُ مُ درج ذیل ابواب کی موافقت کرتاہے:

۱۔موافقتِ سَمِعَ یَسْمَعُ :


    باب کَرُمَ یَکْرُمُ کا باب سَمِعَ یَسْمَعُ کے ہم معنی ہونا۔جیسے: حَنِفَ زَیْدٌ وَحَنُفَ زَیْدٌ( زید ٹیڑھے پاؤں والا ہوگیا) دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۲۔موافقتِ باب ضَرَبَ یَضْرِبُ:

     باب کَرُمَ کا باب ضَرَبَ یَضْرِب کے ہم معنی ہونا۔جیسے: عَثَرَ بَکْرٌ وَ عَثُرَبَکْرٌ( بکر گرگیا) دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۳۔موافقتِ إِفْعَال: 

    باب کَرُمَ کا باب إِفْعَال کے ہم معنی ہونا۔جیسے: رَحُبَ الْمَکَانُ َوأَرْحَبَ الْمَکَانُ( جگہ کشادہ ہوگئی) دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۴۔موافقتِ تَفَعُّل:

     بابک َرُمَ کا باب تَفَعُّل کے ہم معنی ہونا۔جیسے: جَعُدَ وَ تَجَعَّدَ الشَّعْرُ (بال گھنگریالے ہوگئے) دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۵۔موافقت اِسْتِفْعَال:

     باب کَرُمَ کا باب اَسْتِفْعَال کے ہم معنی ہونا۔جیسے:ذَأُبَ وَاسْتَذْأَبَ تَوْقِیْرٌ(توقیر درندگی میں بھیڑئیے کی طرح ہوگیا)۔

۶۔موافقت باب فَتَحَ یَفْتَحُ:

     باب کَرُمَ کاباب فَتَحَ یَفْتَحُ کے ہم معنی ہونا ، مثال: مَعَنَ الْمَآءُ وَمَعُنَ الْمَآءُ( پانی آہستہ بہا) دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

(3)۔۔۔۔۔۔کثرتِ مأخذ:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

ضَبُبَ الْبَجْلُ بجل کے علاقے میں گوہ بکثرت ہوگئی ضَبٌّ گوہ جو کہ ایک جانور ہے

    اس مثال میں مقامِ بجل کثرتِ مأخذ (گوہ)والا ہو گیا۔ 

(4)۔۔۔۔۔۔ بلوغ:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

صَلُبَ زَیْدٌ زید سختی کرنے تک آپہنچا                          صُلْبٌ                                سختی

    اس مثال میں فاعل (زید )مأخذ( سختی) کے وقت تک پہنچ گیا ،اسی کو بلوغ کہاجاتاہے۔

(5)۔۔۔۔۔۔صَیْرُوْرَتْ:

مثال       معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

مَحُضَ نَسُبَ الرَّجُلُ وہ مرد خالص النسب ہوا مَحْضٌ خالص چیز

    اس مثال میں فاعل( نَسُبَ الرَّجُلُ)، مأخذ(مَحْض) والا ہو گیا ہے، یعنی نسب میں صفتِ خلوص آگئی اور نسب خالص ہوگیا۔ 

(6)۔۔۔۔۔۔تَاَئلُّمِ مَأخَذ:

مثال     معنی           مأخذ مدلول مأخذ

رَحُمَتِ الشَّاۃُ     بکری رحم میں تکلیف والی ہوئی           رَحْمٌ            بچہ دانی

    اس مثال میں مأخذ( بکری) کا رحم تکلیف کامحل ہے ۔ 

(7)۔۔۔۔۔۔تَحَوُّلْ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

جَنُبَتِ الرِّیْحُ(عین مأخذ)ہوا عین جنوبی ہوگئی جَنُوْبٌ سمت جنوب

ذَوُئبَ تَوْقِیْرٌ(مثل مأخذ) توقیر بھیڑیے کی طرح ہوگیا ذِئْبٌ بھیڑیا

    پہلی مثال میں فاعل (اَلرِّیْحُ) عین مأخذ( جنوبی سمت) کی ہوگئی اور دوسری مثال میں فاعل (توقیر) مثل مأخذیعنی بھیڑیئے کی مثل ہوگیا ۔

(8)۔۔۔۔۔۔ تَعَجُّبْ:

    مجہول السبب چیز کے جاننے سے فاعل کے دل میں جو کیفیت پیدا ہوتی ہے اسے تعجب کہتے ہیں۔اور یہ خاصیت باب کَرُمَ یَکْرُمُ میں پائی جاتی ہے۔جیسے:طَمُعَ الرَّجُلُ( مرد کتنا طمع اور لالچ کرنے والا ہوا)۔

(9)۔۔۔۔۔۔ لُزُوْم :

    یہ باب ہمیشہ فعلِ لازم ہی سے آتاہے۔ 

اہم نوٹ:

    ماقبل خاصیات کے علاوہ باب کَرُمَ کا ایک مشہور خاصہ یہ بھی ہے کہ اس باب کا مأخذ ایسے اوصاف سے متصف ہوتا ہے جن اوصاف کو جبلی اور فطری طور پر پیدا کیا گیا۔

     ان اوصاف کی تین قسمیں ہیں :    ۱۔خلقی ۲۔حکمی ۳۔مشابہ بخلقی

(۱)۔۔۔۔۔۔اوصاف ِخلقی:

    اس سے مراد وہ اوصاف ہیں جو موصوف کے اندر پیدائشی وخلقی طور پر موجود ہوں۔ جیسے: حَسُنَ وَارِثٌ( وارث خوبصورت ہوا).


وضاحت:

     یہ بات ذہن نشین رہے کہ حسن کا معنی رنگ کی چمک دمک ، جسم کی لچک اور نرمی وملائمت نہیں کیونکہ یہ سب عارضی اوصاف ہیں بلکہ حسن کا مطلب ہے مناسب اعضاء جس میں کچھ استحکام ہوتا ہے۔

(۲)۔۔۔۔۔۔ اوصاف ِحکمی:

    یہ اوصاف ابتداءً     اوصاف حقیقی کی طرح پائیدار تو نہیں ہوتے مگر بعد میں موصوف کی ذات میں کسب کے ذریعے حقیقی کی طرح پائیدار ہوجاتے ہیں۔ جیسے: فَقُہَ مَدَنِیٌّ: (مدنی فقیہ ہوا)۔ یہ جملہ اس وقت بولا جاتا ہے جب صفتِ فقاہت مَدَنِیٌّ (موصوف کی ذات) کا خاصہ لازمہ اور ملکہ راسخہ بن جائے اور موصوف (مَدَنِیٌّ) کی ذات سے صفت لازم کی طرح جدا نہ ہو سکے۔

(۳)۔۔۔۔۔۔مشابہ بخلقی:

     یا وہ صفت پائیدار تو نہ ہو مگر اوصاف لازمہ کے مشابہ ہو ۔ جیسے: جَنُبَ: (وہ جنابت والا ہوا) جنابت اگرچہ صفت عارضی ہے لیکن یہ نجاست ذاتی وخلقی کے مشابہ ہے۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




  •    ماخذ مراجع
    ماخذ مراجع

    (۱)     رو ح البیان          کانسی رو ڈ کوئٹہ (۲)    تفسیر نعیمی              مکتبہ اسلامیہ...

  • مال کے لئے الٹ پلٹ:
    مال کے لئے الٹ پلٹ:

        تا جر کے لئے یہ بھی ضروری ہے کہ اس کا مال بلا وجہ رکانہ رہے جو لوگ گرانی کے انتظار میں مال قید کر دیتے ہیں۔ وہ سخت غلطی کرتے ہیں کہ کبھی بجائے مہنگائی کے مال سستا ہوجاتا ہے اور اگر...

  • مسلمان خریدارو ں کی غلطی:
    مسلمان خریدارو ں کی غلطی:

        ہندو مسلمان تاجر کو دیکھنا چاہتے ہی نہیں ۔ انہیں مسلمان کی دکان کانٹے کی طرح کھٹکتی ہے ۔بہت دفعہ دیکھا گیا ہے کہ جہاں کسی مسلمان نے دکان نکالی تو  آس پاس کے ہندودکانداروں نے چیز...

  • ایک سخت غلطی:
    ایک سخت غلطی:

    اولاً تو مسلمان تجارت کرتے ہی نہیں اور کرتے بھی ہیں تو اصولی غلطیوں کی وجہ سے بہت جلد فیل ہوجاتے ہیں ، مسلمانوں کی غلطیاں حسب ذیل ہیں۔ (۱) مسلم دکانداروں کی بد خلقی: کہ جو گا ہک ان کے پاس ایک...

  • تجارت کے اصول:
    تجارت کے اصول:

        تجارت کے چند اصول ہیں جس کی پابند ی ہر تا جر پر لازم ہے یعنی پہلے ہی بڑی تجارت شروع نہ کردو بلکہ معمولی کام کو ہاتھ لگاؤ ۔ آپ حدیث شریف سن چکے کہ حضورصلی اللہ تعالیٰ علیہ وسلم نے ایک...

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Khawab ki Tabeer




  • khwab mein Jhanda  dekhna
    khwab mein Jhanda dekhna Jhanda safaid dekhnatwangar sahibe izzat hone ki dalil hai. Jhanda jard beemar ho kar sehat hasil ho. Jhanda siyahkisi tataf  jaye jafaryaab ho log izzat kare.
  • khwab mein Rogan  dekhna
    khwab mein Rogan dekhna

    Rogan sar par malnasare kam thik taur par ho. Rogani rozi dekhnamaal halaal milne ki dalil hai. Rogan jard dekhnaranz va gam ki nishani. Rogan siyah dekhnasafar se salamat gar wapas aane ki...

  • khwab mein Zameen dekhna
    khwab mein Zameen dekhna

    Zeene par chadnatarkki ki nishani. Zamin ko hilte dekhnahamal aurat dekhe. iskate amal ho aur mard dekhe to hakim ke itaab mai girftar ho. Zamin ko bote dekhnatamaam maksade deen milne ki dalil...

  • khwab mein Zewar  dekhna
    khwab mein Zewar dekhna izzat va aabru pane pane ki dalil hai.
  • khwab mein Sirhanah dekhna
    khwab mein Sirhanah dekhna Khwab main sirhanah zawaj, mahfooz maal, raazdaar aurat aur taabo takaan se raahat haasil hone ki daleel hai.

Most Popular