باب سَمِعَ یَسْمَعُ کی خاصیات Khasiyat e Abwab Us Sarf Sabaq No 5

 سبق نمبر: (5)

(۔۔۔۔۔۔باب سَمِعَ یَسْمَعُ کی خاصیات ۔۔۔۔۔۔)


   اس باب سے آنے والے افعال عارضی صفت کو بیان کرتے ہیں یہ باب متعدی ہونے کی نسبت لازم زیادہ مستعمل ہے:جیسے: فَرِحَ،حَزِنَ، غَضِبَ، وَسِخَ، مَرِضَ، لَسِنَ وغیرہ،ایسے ہی جن افعال میں رنگ، عیب اور جسمانی حلیہ کے معانی ہوں وہ بھی اسی باب سے آتے ہیں۔ جیسے: سَمِرَ، اَدِمَ، حَمِقَ، عَوِرَ،کَدِرَ، شَھِبَ، قَھِبَ،کَھِبَ، ضَحِک۔


 نوٹ:

    سَمِعَ یَسْمَع ُکبھی رنگ ،عیب اور جسمانی حلیہ، مرض و درد میں باب کَرُمَ یَکْرُمُ کے باہم شریک ہوتا ہے جيسے: سَقِمَ وسَقُمَ، عَسِرَوعَسُر لیکن اسکے لئے شرط یہ ہے کہ اسکا لام کلمہ ''ی'' نہ ہو کیونکہ باب کرم کا لام کلمہ ''ی'' نہیں ہوتا لیکن بَھُوَ الرَّجُلُ و بَھِی(َ مرد خوبصورت ہوا )اس سے مستثنی ہے۔ (ملخص شرح شافیہ ابن حاجب)

اس باب کی درج ذیل خاصیات ہیں:

(۱)تعمل(۲)موافقت (۳)اتخاذ(۴)تدریج(۵)کثرت مأخذ (۶) صیرورت (۷)مطاوعت(۸)تطلیہ (۹)لبس مأخذ(۱۰) تألم مأخذ(۱۱) ترک مأخذ(۱۲)تحول (۱۳) تأذی( ۱۴) تحیر (۱۵)وجدان(۱۶) وقوع۔

(1)۔۔۔۔۔۔تَعَمُّلْ:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

کَلِئَتِ الشَّاۃُ بکری نے سبزہ کھایا کَلَأٌ گھاس /سبزہ

     اس مثال میں فاعل (الشاۃ )مأخذ( گھاس )کو کھانے کے کام میں لائی۔ 

(2)۔۔۔۔۔۔ مُوَافَقَت:

    باب سَمِعَدرج ذیل ابواب کی موافقت کرتاہے:

۱۔موافقتِ کَرُمَ وَفَتَحَ :

     جیسے:زَھَدَ وَزَھُدَ اور زَھِدَ زَیْدٌ (زید نے بے رغبتی اختیارکی ) تینوں ابواب ہم معنی ہیں۔

۲۔موافقتِ اِسْتِفْعَال:

         باب سَمِعَ کا باب اِسْتِفْعَال کے ہم معنی ہونا۔ جیسے:ذَئِبَ زَیْدٌ وَاسْتَذْأَبَ زَیْدٌ( زیدخباثت میں بھیڑئیے کی طرح ہوگیا) دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

موافقتِِِِِ تَفَعُّل:

     باب سَمِعَ یَسْمَعُ کا باب تَفَعُّل کے ہم معنی ہونا، جیسے: ذَئِبَ زَیْدٌ وَتَذَأَّبَ زَیْدٌ( زیدمکاری میں بھیڑئیے کی طرح ہوگیا) دونوں ہم معنی فعل ہیں۔

۴۔موافقتإِفعَال:

        باب سَمِعَ کا باب إِفْعَال کے ہم معنی ہونا جیسے:رَحِبَ الْمَکَانُ وَأَرْحَبَ الْمَکَانُ (جگہ کشادہ ہوگئی )دونوں فعل ہم معنی ہیں۔


۵۔موافقت اِفْعِلاَ ل:

         باب سَمِعَکا باب اِفْعِلاَل کے ہم معنی ہونا۔ جیسے: رَثِمَ الْفَرَسُ وَارْتَثَمَ الْفَرَسُ (گھوڑا ناک کے کنارے پر سفید داغ والا ہوا) دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۶۔موافقت اِفْعِیْعَال:

         باب سَمِعَ کا باب اِفْعِیْعَال کے ہم معنی ہونا۔ جیسے: غَدِقَ الْمَطَرُ وَ اغْدَوْدَقَ الْمَطَرُ( بارش بکثرت ہوئی )دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۷۔موافقت اِنْفِعَال:

         باب سَمِعَ کا باب اِنْفِعَال کے ہم معنی ہونا۔جیسے: طَفِئَتِ النَّارُ وَانْطَفَاَئتِ النَّارُ( آگ بجھ گئی )دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۸۔موافقت تَفْعِیْل:

         باب سَمِعَکاباب تَفْعِیْل کے ہم معنی ہونا: جیسے:حَنِبَ زَیْدٌ وَحَنَّبَ زَیْدٌ( زید کبڑا ہوگیا )دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

(3)۔۔۔۔۔۔اِتِّخَاذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

غَنِمَ زَیْدٌ زید نے غنیمت حاصل کی                            غُنْمٌ                            مال غنیمت 

    اس مثال میں فاعل( زید)نے مأخذ(مال غنیمت) کو حاصل کرلیا ہے ۔

(4)۔۔۔۔۔۔تَدْرِیْج :

     جیسے : غَبِجَ زَیْدٌ الْمَآءَ (زید نے پانی گھونٹ گھونٹ پیا)اس مثا ل میں فاعل زیدنے پانی پینے کاکام آہستہ آہستہ کیا۔ 

(5)۔۔۔۔۔۔کَثْرَتِ مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلول ِمأخذ


وَرِکَ زَیْدٌ زید بڑے سرین والا ہوا وَرْکٌ سرین

     اس مثال میں مأخذ وَرْکٌ بمعنی سرین ہے جس کی کیفیت میں زیادتی پائی جارہی ہے۔

(6)۔۔۔۔۔۔صَیْرُوْرَتْ:

مثال معنی مأخذ مدلول ِمأخذ

جَرِبَ جَمَلٌ اونٹ خارش والا ہوا                         جَرْبٌ                                                         خارش

    اس مثال میں فاعل (اونٹ) مأخذ (خارش )والا ہوگیا 

(7)۔۔۔۔۔۔مُطَاوَعَتِ تَفْعِیْل :

    جیسے: فَرَّحْتُ زَیْدًا فَفَرِحَ( میں نے زید کو خوش کیا تووہ خوش ہوگیا)۔

(8)۔۔۔۔۔۔تَطْلِیَہْ:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

قَطِرَ خَالِدٌ الْبَعِیْرَ خالد نے اونٹ کو تارکول ملا قَطِرَانٌ تارکول

     اس مثال میں فاعل (خالد) نے مفعول( اونٹ) کو مأخذ( تارکول) ملا ۔ 

(9)۔۔۔۔۔۔لُبْسِ مَأخَذ:

مثال معنی            مأخذ مدلولِ مأخذ

حَلِیَتِ الْمَرْءَ ۃُ عورت نے زیور پہنا حَلْیٌ زیورات

     اس مثال میں فاعل (اَلْمَرْءَ ۃُ )نے مأخذ(زیورات)کو پہن لیا۔ 

(10)۔۔۔۔۔۔تَاَئلُّمِ مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ


ظَہِرْتُ میں پیٹھ میں درد والا ہوا ظَہْرٌ پیٹھ

    اس مثال میں پیٹھ جو کہ مأخذ ہے تکلیف کامحل بنی۔

(11)۔۔۔۔۔۔تَرْکِ مَأخَذ :

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

عَرِفَ زَیْدٌ زید نے خوشبو ترک کردی                  عَرْفٌ                      خوشبو

     اس مثال میں فاعل (زید) نے مأخذ (خوشبو) کو ترک کردیاہے۔

(12)۔۔۔۔۔۔تَحَوُّلْ:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

اَسِدَزَیْدٌ زید شیر کی طرح ہوگیا اَسَدٌ شیر 

     اس مثال میں فاعل (زید )اوصاف میں مأخذ(اَسَدْ)کی طرح ہوگیا۔ 

(13)۔۔۔۔۔۔تَاَئذّٰ ی:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

غَرِفَ الْاِبِلُ اونٹ نے غرف کھانے سے اذیت اٹھائی غَرْفٌ ایک قسم کی جھاڑی جو کانٹے دار ہوتی ہے

     اس مثال میں فاعل (اونٹ) نے مأخذ(ایک کانٹے دار جھاڑی) کھانے سے اذیت اٹھائی ۔

(14)۔۔۔۔۔۔تَحَیُّر:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

غَزِلَ بَکْرٌ بکر ہرن کو دیکھ کر حیران ہوگیا غَزَالٌ ہرن


    اس مثال میں فاعل(بکر) مأخذ(ہرن) سے حیرت زدہ ہوا ۔ 

(15)۔۔۔۔۔۔وِجْدَان:

مثال معنی مأخذ مدلو لِ مأخذ

لَذِذْتُہ، میں نے اسے لذیذ پایا لَذَّۃٌ کسی چیز کالذیذہونا

    اس مثال میں فاعل(ذات متکلم)نے مأخذ والی صفت یعنی لذت کو پایا۔اور یہ جملہ اس وقت بولاجاتاہے جب فاعل نے اس صفت کو یقینی طور پرپایا ہو نہ کہ بناوٹی طور پر جیساکہ تَفَعُّلْ کے خاصہ تَکَلُّف میں ہوتاہے ۔

(16)۔۔۔۔۔۔وُقُوْع:

مثال معنی مأخذ مدلولِ مأخذ

وَحِلَ عَمْرٌو              عمر وکیچڑ میں گر پڑا                                    وَحْلٌ                                                                        کیچڑ

    اس مثال میں فاعل (عَمَرو ) مأخذ (کیچڑ) میں گرا۔ 

نوٹ:

    مذکورہ بالا خاصیات کے علاوہ با ب سَمِعَ کاایک خاصہ یہ بھی ہے کہ بیماری، خوشی اور غم پر دلالت کرنے والے اکثر افعال اسی باب سے آتے ہیں۔ اسی طرح عیب ،رنگ اور عارضی اوصاف پر دلالت کرنے والے افعال بھی زیادہ ترباب سَمِعَ یَسْمَعُ سے آتے ہیں۔البتہ چند ایک ایسے افعال باب کَرُمَ سے بھی استعمال ہوتے ہیں۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




  •    ماخذ مراجع
    ماخذ مراجع

    (۱)     رو ح البیان          کانسی رو ڈ کوئٹہ (۲)    تفسیر نعیمی              مکتبہ اسلامیہ...

  • مال کے لئے الٹ پلٹ:
    مال کے لئے الٹ پلٹ:

        تا جر کے لئے یہ بھی ضروری ہے کہ اس کا مال بلا وجہ رکانہ رہے جو لوگ گرانی کے انتظار میں مال قید کر دیتے ہیں۔ وہ سخت غلطی کرتے ہیں کہ کبھی بجائے مہنگائی کے مال سستا ہوجاتا ہے اور اگر...

  • مسلمان خریدارو ں کی غلطی:
    مسلمان خریدارو ں کی غلطی:

        ہندو مسلمان تاجر کو دیکھنا چاہتے ہی نہیں ۔ انہیں مسلمان کی دکان کانٹے کی طرح کھٹکتی ہے ۔بہت دفعہ دیکھا گیا ہے کہ جہاں کسی مسلمان نے دکان نکالی تو  آس پاس کے ہندودکانداروں نے چیز...

  • ایک سخت غلطی:
    ایک سخت غلطی:

    اولاً تو مسلمان تجارت کرتے ہی نہیں اور کرتے بھی ہیں تو اصولی غلطیوں کی وجہ سے بہت جلد فیل ہوجاتے ہیں ، مسلمانوں کی غلطیاں حسب ذیل ہیں۔ (۱) مسلم دکانداروں کی بد خلقی: کہ جو گا ہک ان کے پاس ایک...

  • تجارت کے اصول:
    تجارت کے اصول:

        تجارت کے چند اصول ہیں جس کی پابند ی ہر تا جر پر لازم ہے یعنی پہلے ہی بڑی تجارت شروع نہ کردو بلکہ معمولی کام کو ہاتھ لگاؤ ۔ آپ حدیث شریف سن چکے کہ حضورصلی اللہ تعالیٰ علیہ وسلم نے ایک...

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Khawab ki Tabeer




  • khwab mein Jhanda  dekhna
    khwab mein Jhanda dekhna Jhanda safaid dekhnatwangar sahibe izzat hone ki dalil hai. Jhanda jard beemar ho kar sehat hasil ho. Jhanda siyahkisi tataf  jaye jafaryaab ho log izzat kare.
  • khwab mein Rogan  dekhna
    khwab mein Rogan dekhna

    Rogan sar par malnasare kam thik taur par ho. Rogani rozi dekhnamaal halaal milne ki dalil hai. Rogan jard dekhnaranz va gam ki nishani. Rogan siyah dekhnasafar se salamat gar wapas aane ki...

  • khwab mein Zameen dekhna
    khwab mein Zameen dekhna

    Zeene par chadnatarkki ki nishani. Zamin ko hilte dekhnahamal aurat dekhe. iskate amal ho aur mard dekhe to hakim ke itaab mai girftar ho. Zamin ko bote dekhnatamaam maksade deen milne ki dalil...

  • khwab mein Zewar  dekhna
    khwab mein Zewar dekhna izzat va aabru pane pane ki dalil hai.
  • khwab mein Sirhanah dekhna
    khwab mein Sirhanah dekhna Khwab main sirhanah zawaj, mahfooz maal, raazdaar aurat aur taabo takaan se raahat haasil hone ki daleel hai.

Most Popular