باب فَتَحَ یَفْتَحُ کی خاصیات Khasiyat e Abwab Us Sarf Sabaq No 4

 سبق نمبر : (4)

(۔۔۔۔۔۔باب فَتَحَ یَفْتَحُ کی خاصیات۔۔۔۔۔۔)


اس باب کی خاصیات درج ذیل ہیں:

(1)تعمل (۲)موافقت (۳)اتخاذ(۴)تدریج(۵)کثرت مأخذ (۶) اطعامِ مأخذ (۷)الباسِ مأخذ (۸) قطع مأخذ(۹) اعطائے مأخذ (۱۰) سلبِ مأخذ(۱۱)ضرب مأخذ (۱۲) صیرورت۔

(1)۔۔۔۔۔۔ تَعَمُّل:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

دَبَغَ زَیْدٌ الْجِلْدَ زید نے چمڑے کو مسالے سے رنگا دَبَاغَۃٌ مسا لہ جس سے چمڑا رنگاجاتاہے۔

     اس مثال میں فاعل( زید) مأخذ(دباغۃ) کو کام میں لایا۔ 

(2)۔۔۔۔۔۔مُوَافَقَت: 

    باب فَتَحَ یَفْتَح درج ذیل ابواب کی موافقت کرتاہے:

۱۔موافقت باب سَمِعَ وَکَرُمَ: 

    باب فَتَحَ َیفْتَح کا باب سَمِعَ یَسْمَع اور کَرُمَ یَکْرُمُ کے ہم معنی ہوناجیسے: زَھِدَزَیْدٌ وَ زَھُدَ زَیْدٌ وَزَھَدَزَیْدٌ ، زید نے بے رغبتی کی وجہ سے ترک کردیا، تینوں ابواب ہم معنی ہیں۔

۲۔موافقت اِفْتِعَال: 

    باب فَتَحَ یَفْتَحُ کا باب اِفْتِعَال کے ہم معنی ہونا۔جیسے :  رَحَلَ وَارْتَحَلَ زَیْدٌ الْبَعِیْرَ،  زید اونٹ پر سوار ہوا، یہ دونوں باب ہم معنی ہیں۔

۳۔موافقت إِفْعَال: 

    باب فتح کا باب إِفْعَال کے ہم معنی ہونا۔جیسے: قَعَطَ بَکْرٌ وَانْقَعَطَ بَکْرٌ ، بکر بہت چیخا، یہ دونوں باب ہم معنی ہیں کہ ان کے درمیان معنی میں موافقت ہے۔

۴۔موافقت تَفْعِیْل:

     باب فَتَحَ کا باب تَفْعِیْل کے ہم معنی ہونا۔جیسے: شَسَعَ زَیْدٌ وَ شَسَّعَ زَیْدٌ، زید نے تسمہ بنایا، دونوں باب ہم معنی ہیں کہ ان کے مابین معنی میں موافقت ہے۔

(3)۔۔۔۔۔۔اِتِّخَاذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

شَسَعَ زَیْدٌ                زید نے تسمہ بنایا شِسْعٌ                      تسمہ جس سے کسی چیز کو باندھا جاتاہے۔

     اس مثال میں فاعل (زید) نے مأخذ (تسمہ )بنایاہے ۔ 

(4)۔۔۔۔۔۔تَدْرِیْج:

    فاعل کا کسی کام کو آہستہ آہستہ کرنا ۔جیسے: قَدَعَ خَالِدٌ، خالدنے گھونٹ گھونٹ پیا۔اس مثا ل میں فاعل (خالد) نے پینے والا فعل آہستگی سے کیا۔

(5)۔۔۔۔۔۔کَثْرَتِ مأخذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

کَلَئَتِ الْاَرْضُ زمین بہت گھاس والی ہوگئی کَلَأٌ گھاس

    اس مثال میں مأخذ( گھاس) زمین میں کثرت سے ہوگئی۔ 

(6)۔۔۔۔۔۔إِطْعَامِ مأخذ:    

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

لَحَمْتُ زَیْداً میں نے زید کو گوشت کھلایا لحْمٌ گوشت

    اس مثال میں فاعل (ذات متکلم) نے مفعول (زید)کو مأخذ(گوشت) کھلایا۔

(7)۔۔۔۔۔۔إِلْبَاسِ مأخذ:    

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

لَحَفَ خَالِدٌ فَقِیْرًا خالد نے فقیر کو لحاف پہنایا                لِحَافٌ                    لحاف جواوڑھا جاتاہے۔

     اس مثال میں فاعل(خالد)نے مفعول (فقیر)کو مأخذ( لحاف) اوڑھایا۔ 

(8)۔۔۔۔۔۔ قَطْعِ مأخذ:    

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

قَحَفَ عَمْرٌو عمرو نے کھوپڑی کاٹی                                     قِحْفٌ                                  کھوپڑی

    اس مثال میں فاعل(زید) نے مأخذ( کھوپڑ ی) کو کاٹا ہے۔ 

(9)۔۔۔۔۔۔إِعْطَائے مأخذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

مَنَحَ زَیْدٌ بَکْرًا زید نے بکر کو عطیہ دیا مِنْحَۃٌ عطیہ/تحفہ

     اس مثال میں فاعل( زید)نے مفعول (بکر) کو مأخذ( عطیہ )دیا۔ 

(10)۔۔۔۔۔۔سَلْبِ مأخذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

حَمَأْتُ الْبِیْرَ میں نے کنویں سے کیچڑ کو دور کردیا حَمْاَئۃٌ کیچڑ

    اس مثال میں فاعل( ذات متکلم) نے بئر سے مأخذ(کیچڑ )کو دور کردیا۔ 

(11)۔۔۔۔۔۔ضَرْبِ مأخذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

ظَہَرَ زَیْدٌ خَالِدًا زید نے خالد کو پیٹھ پر مارا ظَہْرٌ پیٹھ

    اس مثال میں فاعل(زید)نے مأخذ (پیٹھ )پر مارا۔ 

(12)۔۔۔۔۔۔صَیْرُوْرَت:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

فَقَحَتِ النَّبَاتُ پودا کلی والاہوگیا فَقْحٌ کلی 

     اس مثال میں فاعل (النبات) صاحب مأخذ یعنی کلی والا ہوگیا۔

نوٹ:

    اس باب کی ایک اعتباری خصوصیت یہ ہے کہ اس کا ایک لفظی خاصہ بھی ہوتاہے جبکہ دوسرے ابواب کا کوئی خاصہ لفظی نہیں ہوتا، اور وہ لفظی خاصہ یہ ہے کہ جو کلمہ صحیح فَتَحَ یَفْتَحُ کے باب سے آئے اس کے عین یا لام کلمہ کے مقابلے میں حرف حلقی کا ہونا ضروری ہے۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular