باب ضَرَبَ یَضْرِبُ کی خاصیات۔۔ Khasiyat e abwab us sarf sabq no 2

 سبق نمبر : (2)

(۔۔۔۔۔۔ باب ضَرَبَ یَضْرِبُ کی خاصیات۔۔۔۔۔۔)


اس باب کی خاصیات درج ذیل ہیں:

(۱)تعمل (۲)موافقت (۳)اتخاذ(۴)تدریج(۵)کثرتِ مأخذ (۶) اطعامِ مأخذ(۷)الباس مأخذ(۸) قطعِ مأخذ(۹) اعطائے مأخذ(۱۰)سلبِ مأخذ(۱۱)ضربِ مأخذ (۱۲)بلوغ(۱۳) تطلیہ(۱۴) مطاوعت (۱۵) تأذی (۱۶) قصر (۱۷) تخلیط۔

(1)۔۔۔۔۔۔تَعَمُّل :

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

رَسَنَ الدَّابَۃَ اس نے جانورکے سرپرلگام باندھی رَسَنٌ   لگام

    اس مثال میں فاعل(یعنی ضمیر غائب) مأخذ( لگام)کو باندھنے کے کام میں لارہاہے،اسی کو تعمل کہتے ہیں۔

(2)۔۔۔۔۔۔ مُوَافَقَت: باب ضَرَبدرج ذیل تین ابواب کی موافقت کرتاہے ،جن کی امثلہ ذکرکی جارہی ہیں:

۱ ۔ موافقتِ باب نَصَرَ یَنْصُرُ:

     باب ضَرَبَ یَضْرِبُ کا باب نَصَرَ یَنْصُرُ کے ہم معنی ہونا۔جیسے: مَتَنَ زَیْدٌعَمْروًا یہ فعل دونوں ابواب سے آتاہے اور دونوں میں معنی مشترک


ہے یعنی زید نے عمرو کی پیٹھ پر مارا۔

۲ ۔ موافقتِ بابتَفْعِیْل:

     بابِ ضَرَبَ یَضْرِبُ کا بابِ تَفْعِیْل کے ہم معنی ہونا۔ جیسے:عَجَزَتِ الْمَرْأَۃُ اورعَجَّزَتِ الْمَرْأَۃُ یہ دونوں فعل ہم معنی ہیں یعنی عورت عمر رسیدہ ہو گئی۔ 

۳ ۔ موافقت بابتَفَعُّل:

     باب ضَرَبَ یَضْرِب کا باب تَفَعُّل کے ہم معنی ہونا۔جیسے: وَرَکَ زَیْدٌ اور تَوَرَّکَ زَیْدٌ : زید نے سرین پر سہارا لیا۔ یہ دونوں فعل ہم معنی ہیں اوراسی طرح خَرَقَ زَیْدٌاور تَخَرَّقَ زَیْدٌ یعنی زید نے جھوٹ گھڑا ۔

(3)۔۔۔۔۔۔اِتِّخَاذ:

    اتخاذکامعنی ہے فاعل کاکسی چیز کولینا یابنانا ۔اس کی چند صورتیں بنتی ہیں:

(الف)۔۔۔۔۔۔ فاعل کامأخذکو بنانا۔جیسے:

صیغہ معنی مأخذ مدلول مأخذ

حَلٰی زَیْدٌ               زید نے زیور بنایا                              حلی                            زیور

    اس مثال میں فاعل( زید)نے مأخذ ( زیور) کو بنایاہے ۔

(ب)۔۔۔۔۔۔ فاعل کامأخذکو لینا۔جیسے:

صیغہ معنی مأخذ مدلول مأخذ

خَمَسَ زَیْدُن الْمَالَ زید نے مال کا پانچواں حصہ لیا                          خمس                                  پانچواں حصہ

    اس مثال میں فاعل(زید)نے مأخذ( پانچواں حصہ) کو لیاہے ۔

(ج)۔۔۔۔۔۔ فاعل کا کسی چیز کومأخذ بنانا۔جیسے:


صیغہ معنی مأخذ مدلول مأخذ

أَبَدَ الشَّاعِرُ الشِّعْرَ شاعرنے شعر کو غَرِیْبُ اللُغَۃ بنادیا                                     أبد                      نامانوسی


    اس مثال میں فاعل (الشاعر) نے مفعول (الشعر) کو مأخذ (نامانوس) بنادیا ۔

(4)۔۔۔۔۔۔ تَدْرِیْج:

     فاعل کا کسی کام کو آہستہ آہستہ کرنا۔ جیسے: ضَمَسَ زَیْدٌ: زید نے آہستہ آہستہ چبایا۔ اس مثال میں فاعل(زید)نے چبانے والا فعل آہستہ آہستہ کیا، اسی کو تدریج کہاجاتاہے۔

نوٹ:

     یہ بات یاد رہے کہ جس فعل میں تدریج والا معنی پایاجاتاہو(چاہے کسی باب سے ہو) اس میں آہستگی والے معنی پر دلالت کرنے کے لئے کوئی الگ لفظ نہیں ہوتا۔

(5)۔۔۔۔۔۔کَثْرَتِ مَأخَذ:

مثا ل معنی مأخذ مدلول مأخذ

وَسَبَ الْاَرْضُ زمین زیادہ گھاس والی ہو گئی وِسْبٌ گھاس 

     اس مثال میں فعل کا مأخذ وِسْبٌ ہے یعنی گھاس زمین میں کثیر ہوگئی۔

(6)۔۔۔۔۔۔ اِطْعَامِ مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ


خَبَزْ تُھُمْ میں نے انہیں روٹی کھلائی خُبْزٌ روٹی جسے کھایاجاتاہے

عَسَلَ زَیْدٌ عَمْرًوا زید نے عمرو کوشہد کھلایا                              عَسَلٌ                                شہد

    پہلی مثال میں فاعل(ذاتِ متکلم)نے مفعول ''ھم'' ضمیر کو مأخذ (روٹی) کھلائی ،اسی طرح دوسری مثال میں فاعل(زید)نے مفعول (عمرو) کو مأخذ( شہد) کھلایا ،یہی اطعامِ مأخذکہلاتا ہے ۔ 

(7)۔۔۔۔۔۔ اِلْبَاسِ مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

غَطٰی خَالِدٌ زَیْداً خالد نے زید کو چادر پہنائی                               غِطَاءٌ                                چادر

    اس مثا ل میں فاعل (خالد) نے مفعول( زید) کو مأخذ( چادر) پہنائی ۔ 

(8)۔۔۔۔۔۔ قَطْعِ مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

خَلٰی زَیْدٌ    زید نے تر گھاس کاٹی                      اَلْخَلَی                      ترگھاس

    اس مثال میں فاعل(زید)نے مأخذ (ترگھاس)کو کاٹااور یہی قطع مأخذ ہے ۔ 

(9)۔۔۔۔۔۔ اِعْطَائے مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اَجَرَ زَیْدٌ عَمْرواً زید نے عمرو کو اجرت دی اجر اجرت /مزدوری


    اس مثال میں فاعل(زید)نے مفعول(عمرو)کو مأخذ(اجرت) دی ،اسے اعطائے مأخذ کہتے ہیں۔ 

(10)۔۔۔۔۔۔سَلْبِ مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

خَفٰی الْمَطْرُ الْفَارَ بارش نے چوہے کو ظاہر کردیا                   خَفَاءٌ                                                      پوشیدگی

    اس مثال میں فاعل(المطر)نے مفعول(الفار)سے مأخذ (پوشیدگی) دور کردی،اور جب پوشیدگی ختم ہوئی توچوہاظاہرہوگیا۔

(11)۔۔۔۔۔۔ ضَرْبِ مَأخَذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

وَجَہَ زَیْدٌ عَمْرًوا زید نے عمرو کے منہ پر مارا وجہ چہرہ/منہ

مَتَنَ زَیْدٌعَمْروًا زید نے عمر وکی پیٹھ پرمارا مَتَنٌ پیٹھ/کمر

    پہلی مثال میں فاعل(زید) نے مأخذ(چہرے) پر مارا، اور دوسری مثال میں فاعل (زید)نے مأخذ (پیٹھ) پرمارا ۔ 

(12)۔۔۔۔۔۔بُلُوْغِ زَمَانِی:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

سَبَتَ زَیْدٌ          زید ہفتہ کے دن پہنچا                    سَبْتٌ                              ہفتہ کادن

    اس مثال میں فاعل(زید)مأخذ ،سبت (یعنی ہفتہ )کے دن پہنچا۔

(13)۔۔۔۔۔۔ تَطْلِیَہ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ


زَاتَ زَیْدٌ عَلیٰ رأسِ عَمْرٍو زید نے عمرو کے سر پر زیتون کا تیل مَلا زِیْتٌ زیتون کاتیل

    اس مثال میں فاعل(زید)نے عمرو کے سر پر مأخذ(زیتون کاتیل) مَلا۔

(14)۔۔۔۔۔۔ مُطَاوَعَتِ إِفْعَال: 

    یعنی باب إِفْعَال کے بعد باب ضَرَبَ یَضْرِبُ سے کسی فعل کا آنا تاکہ معلوم ہوسکے کہ پہلے فعل کے فاعل نے مفعول پر جو اثرکیاتھا مفعول نے اس اثرکو قبول کرلیاہے ۔ جیسے: أَزَاحَ زَیْدٌ عَمْروًا فَزَاحَ: زید نے عمرو کو جدا کیاتو وہ جدا ہوگیا۔

     اس مثال میں أَزَاح فعل کے فاعل(زید)نے مفعول(عمرو)کو جدا کیاتو مفعول جدا ہوگیا،یعنی مفعول عمرونے اپنے فاعل (زید)کے فعل کے اثر کو قبول کر لیاہے،اسی کانام مُطَاوَعَت ہے ۔

(15)۔۔۔۔۔۔ تَـأَذّٰی:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

جَرَدَ زَیْدٌ        زیدنے ٹڈی کھانے سے تکلیف اٹھائی                      جَرَادٌ                ٹڈی

     اس مثال میں فاعل(زید)نے مأخذ ( ٹڈی) کھانے سے تکلیف اٹھائی ۔ 

(16)۔۔۔۔۔۔ قَصْر:

     کسی مرکب کو مختصر کرنے کی خاطر اس سے کوئی کلمہ مشتق کرلینا۔ جیسے: سَقَاکَ اللٰہُ سَقْیاً سے لفظ سَقْیاً مشتق کرلیا،اورا س طویل جملے کی بجائے اِخْتِصَاراً کسی کو دعادیتے ہوئے صرف سَقْیاً کہہ دیاجاتاہے۔


 (17)۔۔۔۔۔۔ تَخْلِیْط:

صیغہ معنی     مأخذ مدلول مأخذ

طَانَ زَیْدٌ الْحَائِطَ زید نے دیوار کو مٹی سے لیپا                                     طِیْنٌ                                     گارا/مٹی

    اس مثال میں فاعل( زید)نے مفعول(الحائط)کو مأخذ ( گارے) سے لیپا ،اسے تخلیط کہتے ہیں۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




  •    ماخذ مراجع
    ماخذ مراجع

    (۱)     رو ح البیان          کانسی رو ڈ کوئٹہ (۲)    تفسیر نعیمی              مکتبہ اسلامیہ...

  • مال کے لئے الٹ پلٹ:
    مال کے لئے الٹ پلٹ:

        تا جر کے لئے یہ بھی ضروری ہے کہ اس کا مال بلا وجہ رکانہ رہے جو لوگ گرانی کے انتظار میں مال قید کر دیتے ہیں۔ وہ سخت غلطی کرتے ہیں کہ کبھی بجائے مہنگائی کے مال سستا ہوجاتا ہے اور اگر...

  • مسلمان خریدارو ں کی غلطی:
    مسلمان خریدارو ں کی غلطی:

        ہندو مسلمان تاجر کو دیکھنا چاہتے ہی نہیں ۔ انہیں مسلمان کی دکان کانٹے کی طرح کھٹکتی ہے ۔بہت دفعہ دیکھا گیا ہے کہ جہاں کسی مسلمان نے دکان نکالی تو  آس پاس کے ہندودکانداروں نے چیز...

  • ایک سخت غلطی:
    ایک سخت غلطی:

    اولاً تو مسلمان تجارت کرتے ہی نہیں اور کرتے بھی ہیں تو اصولی غلطیوں کی وجہ سے بہت جلد فیل ہوجاتے ہیں ، مسلمانوں کی غلطیاں حسب ذیل ہیں۔ (۱) مسلم دکانداروں کی بد خلقی: کہ جو گا ہک ان کے پاس ایک...

  • تجارت کے اصول:
    تجارت کے اصول:

        تجارت کے چند اصول ہیں جس کی پابند ی ہر تا جر پر لازم ہے یعنی پہلے ہی بڑی تجارت شروع نہ کردو بلکہ معمولی کام کو ہاتھ لگاؤ ۔ آپ حدیث شریف سن چکے کہ حضورصلی اللہ تعالیٰ علیہ وسلم نے ایک...

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Khawab ki Tabeer




  • khwab mein Jhanda  dekhna
    khwab mein Jhanda dekhna Jhanda safaid dekhnatwangar sahibe izzat hone ki dalil hai. Jhanda jard beemar ho kar sehat hasil ho. Jhanda siyahkisi tataf  jaye jafaryaab ho log izzat kare.
  • khwab mein Rogan  dekhna
    khwab mein Rogan dekhna

    Rogan sar par malnasare kam thik taur par ho. Rogani rozi dekhnamaal halaal milne ki dalil hai. Rogan jard dekhnaranz va gam ki nishani. Rogan siyah dekhnasafar se salamat gar wapas aane ki...

  • khwab mein Zameen dekhna
    khwab mein Zameen dekhna

    Zeene par chadnatarkki ki nishani. Zamin ko hilte dekhnahamal aurat dekhe. iskate amal ho aur mard dekhe to hakim ke itaab mai girftar ho. Zamin ko bote dekhnatamaam maksade deen milne ki dalil...

  • khwab mein Zewar  dekhna
    khwab mein Zewar dekhna izzat va aabru pane pane ki dalil hai.
  • khwab mein Sirhanah dekhna
    khwab mein Sirhanah dekhna Khwab main sirhanah zawaj, mahfooz maal, raazdaar aurat aur taabo takaan se raahat haasil hone ki daleel hai.

Most Popular