باب اِنْفِعَال کی خاصیات Khasiyat e Abwab Us Sarf Sabaq No 14

 سبق نمبر  :(14)

(۔۔۔۔۔۔باب اِنْفِعَال کی خاصیات۔۔۔۔۔۔)


اس باب کی خاصیات درج ذیل ہیں:

(۱) موافقت (۲) مطاوعت (۳) ابتداء (۴) لزوم (۵) بلوغ مکانی (۶) یطاوع افعل۔ 

(۱)۔۔۔۔۔۔موافقت:باب اِنْفِعَالدرج ذیل ابواب کی موافقت کرتاہے:

۱۔موافقت نَصَرَ یَنْصُرُ:باب اِنْفِعَال کا باب نَصَرَ یَنْصُرُ کے ہم معنی ہونا۔ مثال: زَقَبَ واِنْزَقَبَ الْجَرْدُ فِی الْجُحْرِ: چوہا سوراخ میں داخل ہوگیا ۔دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۲۔موافقت سَمِعَ یَسْمَعُ:باب اِنْفِعَال کاباب سَمِعَ یَسْمَعُ کے ہم معنی ہونا۔ جیسے: قَدِعَ زَیْدٌ وَاِنْقَدَعَ زَیْدٌ: زید رُک گیا۔ دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۳۔موافقت إِفْعَال: باب اِنْفِعَال کا باب إِفْعَال کے ہم معنی ہونا۔ جیسے: أَمْعَلَتِ النَّاقَۃُ وَاِنْمَعَلَتِ النَّاقَۃُ: اونٹنی تیز دوڑی۔ یہ دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۴۔موافقت تَفَعُّل:باب اِنْفِعَال کاباب تَفَعُّل کے ہم معنی ہونا۔ جیسے: تَمَزَّقَ الثَّوْبُ وَاِنْمَزَقَ الثَّوْبُ: کپڑا پھٹ گیا۔ دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۵۔موافقت اِفْتِعَال:باب اِنْفِعَال کا باب اِفْتِعَال کے ہم معنی ہونا۔ جیسے: اِمْتَعَطَ شَعْرُ زَیْدٍ وَاِنْمَعَطَ شَعْرُ زَیْدٍ: بیماری کی وجہ سے زید کے بال گر گئے۔دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۶۔موافقت اِفْعِیْعَال:باب اِنْفِعَال کاباب اِفْعِیْعَال کے ہم معنی ہونا۔ مثال: اِنْخَرَقَ الثَّوْبُ وَاِخْرَوْرَقَ الثَّوْبُ ، کپڑا پھٹ گیا۔ دونوں باب ہم معنی ہیں۔

(۲)۔۔۔۔۔۔مطاوعت:باب اِنْفِعَال درج ذیل ابواب کی مطاوعت کرتاہے:

۱۔ مطاوعت ضَرَبَ یَضْرِبُ: باب اِنْفِعَال کا باب ضَرَبَ یَضْرِبُ کے بعد اس غرض سے آنا تا کہ یہ ظاہر ہو کہ پہلے فعل کے فاعل نے اپنے مفعول پرجو اثر کیا تھامفعول نے اس اثرکو قبول کرلیاہے۔ جیسے: عَصَمَ بَکْرٌ وَلِیْداً فَاِنْعَصَمَ: بکر نے ولید کی حفاظت کی تو وہ محفوظ ہوگیا۔

۲۔مطاوعت فَتَحَ یَفْتَحُ: باب اِنْفِعَال کا باب فَتَحَ یَفْتَحُ کے بعد اس غرض سے آنا تاکہ یہ ظاہر ہو کہ پہلے فعل کے فاعل نے اپنے مفعول پر جو اثر کیاتھامفعول نے اس اثر کو قبول کرلیاہے۔ جیسے: زَعَجَ شُعَیْبٌ حَسَنًا فَاِنْزَعَجَ: شعیب نے حسن کو بیقرار کیا تو وہ بے قرار ہوگیا۔

(۳)۔۔۔۔۔۔ابتداء: کسی فعل کا ابتداءً باب اِنْفِعَال سے ایسے معنی کے لئے آنا جس معنی میں اس کا مجرد استعمال نہ ہوا ہو۔ جیسے: اِنْطَلَقَ زَیْدٌ: زید چلا گیا۔

    اس مثال میں اِنْطَلَقَ کامعنی چلنا ہے اور اس کامجرد طلق چلنے کے معنی میں استعمال نہیں ہوا بلکہ وہ دور ہونے کے معنی دیتاہے۔ 

(۴)۔۔۔۔۔۔ لزوم:باب اِنْفِعَال کا مفعول بہ کی ضرورت سے مستغنی ہونا۔

جیسے: اِنْصَرَفَ زَیْدٌ: زید پھرا۔اس مثال میں فعل اِنْصَرَفَ مفعول بہ کی ضرورت سے مستغنی ہے اسی کو لزوم کہتے ہیں۔

(۵)۔۔۔۔۔۔ بلوغ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِنْضَاجَ خَالِدٌ خالد وادی کے موڑ میں داخل ہوا ضَوْجٌ وادی کاموڑ

    اس مثال میں فاعل (خالد) مأخذ( وادی کے موڑ) میں داخل ہوا ہے۔ 

(۶)۔۔۔۔۔۔یُطَاوِعُ أَفْعَلَ: باب إِفْعَال کے بعد باب اِنْفِعَال کا اس غرض سے آناتاکہ معلوم ہوجائے کہ پہلے فعل کے فاعل نے اپنے مفعول پر جو اثر کیاتھا مفعول نے اس اثر کو قبول کرلیاہے۔ جیسے: أَغْلَقْتُ الْبَابَ فَاِنْغَلَقَ: میں نے دروازہ بند کیا تو وہ بند ہوگیا۔

نوٹ: یطاوع اور مطاوعت میں بظاہرکوئی فرق نہیں ہے مگر یہاں لفظ یطاوع استعمال کرنے کی ایک خاص علت صاحب فصول اکبری نے یہ بیان فرمائی ہے کہ یہ خاصہ قلیل الاستعمال ہے اس طرف اشارہ کرنے کے لئے مطاوعت کے بجائے یطاوع کااستعمال کیاگیاہے۔ 

نوٹ: باب اِنْفِعَال کا ایک لفظی خاصہ یہ بھی ہے کہ اس کافاء کلمہ، لام، نون ، میم، را، اور حروف لین نہیں ہوتا،کیونکہ ان حروف سے ثقل پیدا ہوتاہے اور ایسے حروف والے افعال کے لئے باب اِنْفِعَال کی بجائے باب اِفْتِعَال استعمال ہوتا ہے۔ مثلاً: نَقَلَ اور رَفَعَ کو اِنْرَفَعَ اور اِنْنَقَلَ کی بجائے اِنْتَقَلَ اور اِرْتَفَعَ پڑھیں گے۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular