چند مسائل

٭۔۔۔۔۔۔اگرکسی کا کبوتر دوسرے کے کبوتروں ميں مل جائے تو اس پر وہ کبوتر واپس کرنا لازم ہے اس کا طريقہ يہ ہو گا کہ وہ مالک کو اپناکبوترپکڑنے کی اجازت دے دے ۔
٭۔۔۔۔۔۔ان کے جو بچے پيدا ہوں گے وہ مادہ کے مالک کی ملک ہوں گے اور اگر ان ميں تميز نہ ہو سکے تو وہ اپنی غالب رائے کے مطابق اس سے لينے کا اختيار رکھتا ہے اورشُبہ کاخوف نہ کرے۔
٭۔۔۔۔۔۔حرام درہم يا تيل کسی کے درہم يا تيل سے مل گيا تو اس کے لئے وہ درہم اور تيل جائز ہے جيسا کہ سیدنا امام غزالی عليہ رحمۃ اللہ الوالی نے فرمایا ہے کہ''حرام کی مقدار کوعلیحدہ کرے اوریہ علیحدہ کرنااس کے حق کے اعتبارسے ہوگا۔''
اعتراض:مگر یہ بات محلِ نظر ہے کيونکہ شريک تقسيم ميں مستقل نہيں ہوتا، لہذا اسے چاہے کہ اسے قاضی کے پاس لے جائے تا کہ وہ دشواری کی صورت ميں مالک کی جانب سے اسے تقسيم کر دے۔

جواب:اس کا جواب يہ ہے کہ يہ حکم ضرورت کی وجہ سے ہے کيونکہ يہاں مالک کی طرف سے کوتاہی نہيں جبکہ شرکت اختيار کے ذريعے ثابت ہوتی ہے اور جو چيز اختيار کے بغير ثابت ہو مثلاً وراثت وغيرہ وہ اختيار کے ذريعے ثابت ہونے والی اشياء سے ملی ہو تی ہے، اس صورت ميں اس کا معاملہ قاضی کے پاس لے جانے ميں ظاہری مشقت ہے کيونکہ قاضی اسی وقت تقسيم کر سکتا ہے جب ان کے دلائل سن کر حقيقت حال پر گواہی قائم ہو جائے اور اگرکسی شئے پر قابض افراد قاضی کے پاس وہ شئے تقسيم کرانے لے جائيں تو وہ ايسے گواہ کے بغير ان کی بات نہيں مانے گا جو اس کی ملکيت کی گواہی دے صرف قبضہ پر اکتفاء نہ کریگا کيونکہ اس کا تقسيم کرنا ان کے حق ميں فيصلہ کرنے کوشامل ہو گا اور يہ فقط قبضہ سے نہيں بلکہ ملکيت کے ثبوت کے وقت ہی جائز ہے لہذا طاقت سے زائد يہ مشقت ضرورتاًاس بات کا تقاضا کرتی ہے کہ اس کے لئے حرام کی مقدار کوعلیحدہ کرکے باقی ميں تصرف کرناجائزہے۔
    اوريہ امام رافعی رحمۃاللہ تعالیٰ علیہ کی اس بحث کے منافی بھی نہيں کہ''اسے کبوتروں کے اختلاط کے حکم سے ملايا جائے گا۔'' کيونکہ ان کی اس سے مراد يہ ہے کہ''وہ تصرف ميں اس کی مثل ہے۔'' 
    اگر فريقين کا مقدار ميں اختلاف ہو جائے تو تصديق اسی کی کی جائے گی جو صاحبِ قبضہ ہو کيونکہ قبضہ اسی کا ہے۔
    اگر مملوک کبوتر(یعنی جوکسی کی ملکیت ہو) صحراء ميں مباح کبوتروں(یعنی جوکسی کی ملکیت نہ ہوں) ميں مل جائيں پھر اگروہ مباح کبوتر کسی جال ميں قيد ہوں، اس طرح کہ انہيں صرف ديکھ کر ہی شمار کيا جا سکتا ہو تو ان کا شکار کرنا حرام ہے اور اگرقیدمیں نہ ہوں تو حرام نہيں۔

    سیدنا ابن منذررحمۃاللہ تعالیٰ علیہ فرماتے ہيں:''اگر ایک جماعت نے اپنے کتے شکار پر چھوڑے اورانہوں نے شکارکومردہ حالت میں پایااور ہر شخص کہے کہ''ميرے کتے نے اس کو قتل کيا۔'' تو وہ شکار حلال ہے پھراگرکئی کتوں نے شکار کو پکڑ رکھا ہو تو وہ ان کے مالکوں کے درميان مشترک ہو گا يا ان ميں سے ایک ہی کتے نے شکار کو پکڑ رکھا ہو تو وہ شکار اس کتے کے مالک کا ہو گا اوراگر کتوں نے شکارکوپکڑا ہوا نہ ہو تو امام ابو ثوررحمۃاللہ تعالیٰ علیہ کے نزديک:''قرعہ ڈالا جائے گا۔'' اوردیگرائمہ کرام رحمہم اللہ تعالیٰ کے نزديک:''سب کی فلاح و بہبود کے لئے استعمال کيا جائے اور اگر اس کے فساد کا خوف ہو تو اسے فروخت کر کے اس کی قيمت ان سب کی فلاح پر استعمال کی جائے۔''

SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular