باب اِفْتِعَال کی خاصیات Khasiyat e Abwab Us Sarf Sabaq No 12

 سبق نمبر : (12)

(۔۔۔۔۔۔باب اِفْتِعَال کی خاصیات۔۔۔۔۔۔)


اس با ب میں درج ذیل خاصیات پائی جاتی ہیں:

(۱)موافقت(۲)مطاوعت(۳) اتخاذ(۴)ابتداء (۵) تدریج(۶) تعدیہ (۷) تخییر (۸) تحویل (۹) تطلیہ (۱۰) تصرف(۱۱)حسبان(۱۲)سلبِ مأخذ (۱۳)طلبِ مأخذ(۱۴)اخراجِ مأخذ(۱۵)لبسِ مأخذ۔

(۱)۔۔۔۔۔۔موافقت:با ب افتعال درج ذیل ابواب کی موافقت کرتاہے :

۱۔ موافقت نَصَرَ:با ب افتعال کا نصر کے ہم معنی ہونا۔جیسے: خَزَنَ عَمْروٌ وَاِخْتَزَنَ عَمْرٌو: عمرو نے مال جمع کیا۔ دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۲۔موافقت تَفَعُّل: با ب افتعال کابا ب تفعل کے ہم معنی ہونا۔ جیسے: تَخَشَّبَ زَیْدٌ السَّیْفَ وَ اخْتَشَبَ زَیْدٌ السَّیْفَ : زید نے تلوار کو لکڑی جیسا بنا دیا دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

۳۔ موافقت اِسْتِفْعَال:با ب افتعال کا با ب استفعال کے ہم معنی ہونا۔جیسے: اِغْتَشَّ وَلِیْدٌ ب کراً اور اِسْتَغَشَّ وَلِیْدٌ عَمْرواً: ولید نے عمرو کو خائن گمان کیا دونوں فعل ہم معنی ہیں۔

(۲)۔۔۔۔۔۔مطاوعت تَفْعِیْل:با ب افتعال کابا ب تفعیل کے بعد اس غرض سے آنا تاکہ معلوم ہو کہ پہلے فعل کے فاعل نے اپنے مفعول پر جو اثر کیاتھا ،مفعول نے اس اثر کو قبول کرلیاہے۔جیسے: غَمَّمْتُ عَمْروًا فَاغْتَمَّ: میں

نے عمرو کو غمگین کیا تو وہ غمگین ہوگیا۔

(۳)۔۔۔۔۔۔ اتخاذ: اس کی چار صورتیں بنتی ہیں: 

۱۔فاعل کا مأخذ کو بنانا۔ 

۲۔فاعل کا مفعول کو مأخذ بنانا۔

۳۔فاعل کا مفعول کو مأخذ میں لینا یا پکڑنا۔ 

۴۔فاعل کا مأخذ کو اختیار کرنا یا پکڑنا۔

صورت مثال معنی مأخذ   مدلول مأخذ

اول   اِحْتَجَرَ زُہَیْرٌ زہیر نے حجرہ بنایا حجر                           کمرہ

ثانی   اِغْتَذٰی الْاَسَدُ الْغَزَالَ شیر نے ہرن کو غذا بنالیا                       غذو                                          غذا

ثالث   اِعْتَضَدَ الْاَبُ الْوَلَدَ   باپ نے بچے کو بازو میں پکڑا/لیا                   عضد                                 بازو

رابع    اِجْتَنَبَ عَمْرٌو عمرونے کنارہ پکڑا جنب                        کنارہ

٭۔۔۔۔۔۔پہلی مثال میں فاعل( زہیر) نے مأخذ(کمرہ) کو بنایا۔

٭۔۔۔۔۔۔دوسری مثال میں فاعل (الاسد)نے مفعول( الغزال)کو مأخذ (غذا) بنالیا۔

٭۔۔۔۔۔۔تیسری مثال میں فاعل (الاب) نے مفعول( الولد) کو مأخذ (بازو) میں پکڑ لیا۔

٭۔۔۔۔۔۔چوتھی مثال میں فاعل (عمرو) نے مأخذ (کنارہ) کو اختیار کیا۔ اور یہ چاروں چیزیں اتخاذ میں شامل ہیں۔

 (۴)۔۔۔۔۔۔ ابتداء: جیسے: اِسْتَلَمَ زَیْدٌ : زید نے پتھر کو بوسہ دیا۔ اس مثال میں اِسْتَلَمَ فعل بوسہ کے معنی میں آیاہے اور مجر د میں یہ مادہ سلامتی کے معنی میں استعمال ہوتاہے نہ کہ بوسہ دینے کے معنی میں۔اوراسی کوابتداء کانام دیاجاتا ہے۔ 

(۵)۔۔۔۔۔۔تدریج:جیسے: اِفْتَضَّ عَمْرٌو: عمرو نے پانی آہستہ آہستہ گرایا۔اس مثال میں فاعل( عمرو) نے افتضاض کاعمل آہستہ آہستہ کیاہے ،اسی کو تدریج کہتے ہیں۔

(۶)۔۔۔۔۔۔ تعدیہ:جیسے: خَذَمَ الشَّیْئُ: شے کٹ گئی سے اِخْتَذَمَ زَیْدٌ الْجِلْدَ،زید نے چمڑے کو کاٹ دیا۔اس مثال میں فعل( خذم) مجرد میں لازم تھا کہ باب افتعال میں آنے کے بعد متعدی ہوگیا۔

(۷)۔۔۔۔۔۔تخییر: جیسے: اِطَّبَخَ تِلْمِیْذٌ: شاگرد نے اپنے لیے پکایا۔اس مثال میں فاعل( تلمیذ) نے پکانے کاکام اپنے لئے اختیارکیاہے ۔

(۸)۔۔۔۔۔۔تحویل: 

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِخْتَشَبَ زَیْدٌ السَّیْفَ زید نے تلوار کو لکڑی جیسا بنادیا                     خَشَبٌ                    لکڑی

    اس مثال میں فاعل( زید)نے مفعول (السیف)کو مأخذ( لکڑی) جیسا بنا دیا ۔

(۹)۔۔۔۔۔۔تطلیہ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِغْتَمَرَ زَیْدٌ زید نے اپنے جسم پر زعفران ملا                             غُمْرٌ                زعفران

    اس مثال میں فاعل (زید)نے مأخذ( زعفران) کو اپنے جسم پر ملا ۔

(۱۰)۔۔۔۔۔۔ تصرف: جیسے: اِکْتَسَبَ یُوْسُفُ: یوسف نے کمائی میں محنت وکوشش کی۔ 

    اس مثال میں فاعل(زید)نے کسب یعنی کمانے کے کام میں کوشش اور جد وجہد کی،اسے تصرف کہتے ہیں۔ 

(۱۱)۔۔۔۔۔۔حسبان: 

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِغْتَشَّ الْمَلِکُ وَزِیْراً بادشاہ نے وزیر کو خائن گمان کیا غَشٌّ خیانت/دھوکہ

    اس مثال میں فاعل( الملک)نے مفعول (وزیر) کو مأخذ (خیانت) سے موصوف گمان کیا۔

نوٹ:یاد رہے کہ یہ حسبان (گمان کرنا) اِغْتَشَّ کے لغوی معنی کے علاوہ اور معنی ہے۔

(۱۲)۔۔۔۔۔۔ سلب مأخذ: 

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِمْتَخَطَ بَکْرٌ             بکر نے رینٹھ دور کردی                  مُخَاطٌ                          رینٹھ 

    اس مثال میں فاعل (بکر) نے مأخذ (مخاط) کو دور کردیا۔

(۱۳)۔۔۔۔۔۔ طلب مأخذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِرْتَزَقَ الرَّجُلُ مرد نے رزق طلب کیا رِزْقٌ رزق

    اس مثال میں فاعل( الرجل) نے مأخذ جو کہ رزق ہے اس کو طلب کیا ہے ۔

(۱۴)۔۔۔۔۔۔ اخراج مأخذ:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِمْتَخَّ وَسِیْمٌ الْعَظْمَ وسیم نے ہڈی سے گودا نکالا              مُخٌّ                 گودا

    اس مثال میں فاعل (وسیم)نے مفعول (العظم) سے مأخذ (گودا) نکال دیا ۔

(۱۵)۔۔۔۔۔۔ لبس مأخذ: 

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

اِرْتَعَثَتِ الْجَارِیَۃُ لڑکی نے بالی پہنی رَعْثَۃٌ بالی

    اس مثال میں فاعل (الجاریۃ) نے مأخذ( بالی) پہنی ۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




  •    ماخذ مراجع
    ماخذ مراجع

    (۱)     رو ح البیان          کانسی رو ڈ کوئٹہ (۲)    تفسیر نعیمی              مکتبہ اسلامیہ...

  • مال کے لئے الٹ پلٹ:
    مال کے لئے الٹ پلٹ:

        تا جر کے لئے یہ بھی ضروری ہے کہ اس کا مال بلا وجہ رکانہ رہے جو لوگ گرانی کے انتظار میں مال قید کر دیتے ہیں۔ وہ سخت غلطی کرتے ہیں کہ کبھی بجائے مہنگائی کے مال سستا ہوجاتا ہے اور اگر...

  • مسلمان خریدارو ں کی غلطی:
    مسلمان خریدارو ں کی غلطی:

        ہندو مسلمان تاجر کو دیکھنا چاہتے ہی نہیں ۔ انہیں مسلمان کی دکان کانٹے کی طرح کھٹکتی ہے ۔بہت دفعہ دیکھا گیا ہے کہ جہاں کسی مسلمان نے دکان نکالی تو  آس پاس کے ہندودکانداروں نے چیز...

  • ایک سخت غلطی:
    ایک سخت غلطی:

    اولاً تو مسلمان تجارت کرتے ہی نہیں اور کرتے بھی ہیں تو اصولی غلطیوں کی وجہ سے بہت جلد فیل ہوجاتے ہیں ، مسلمانوں کی غلطیاں حسب ذیل ہیں۔ (۱) مسلم دکانداروں کی بد خلقی: کہ جو گا ہک ان کے پاس ایک...

  • تجارت کے اصول:
    تجارت کے اصول:

        تجارت کے چند اصول ہیں جس کی پابند ی ہر تا جر پر لازم ہے یعنی پہلے ہی بڑی تجارت شروع نہ کردو بلکہ معمولی کام کو ہاتھ لگاؤ ۔ آپ حدیث شریف سن چکے کہ حضورصلی اللہ تعالیٰ علیہ وسلم نے ایک...

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Khawab ki Tabeer




  • khwab mein Jhanda  dekhna
    khwab mein Jhanda dekhna Jhanda safaid dekhnatwangar sahibe izzat hone ki dalil hai. Jhanda jard beemar ho kar sehat hasil ho. Jhanda siyahkisi tataf  jaye jafaryaab ho log izzat kare.
  • khwab mein Rogan  dekhna
    khwab mein Rogan dekhna

    Rogan sar par malnasare kam thik taur par ho. Rogani rozi dekhnamaal halaal milne ki dalil hai. Rogan jard dekhnaranz va gam ki nishani. Rogan siyah dekhnasafar se salamat gar wapas aane ki...

  • khwab mein Zameen dekhna
    khwab mein Zameen dekhna

    Zeene par chadnatarkki ki nishani. Zamin ko hilte dekhnahamal aurat dekhe. iskate amal ho aur mard dekhe to hakim ke itaab mai girftar ho. Zamin ko bote dekhnatamaam maksade deen milne ki dalil...

  • khwab mein Zewar  dekhna
    khwab mein Zewar dekhna izzat va aabru pane pane ki dalil hai.
  • khwab mein Sirhanah dekhna
    khwab mein Sirhanah dekhna Khwab main sirhanah zawaj, mahfooz maal, raazdaar aurat aur taabo takaan se raahat haasil hone ki daleel hai.

Most Popular