ذخیرہ اندوزی کی تعریف اوراس کا حکم:

    ہمارے نزديک جو ذخيرہ اندوزی حرام ہے وہ يہ ہے:''خوراک مہنگائی کے دنوں ميں بيچنے کے لئے روک لينا جيسا کہ کھجور اور کشمش جبکہ خریدی ہوئی چیزکو شديد حاجت کے وقت مہنگے داموں بيچنے کا ارادہ ہو۔''
    حضرتِ سیدنا امام غزالی علیہ رحمۃاللہ الوالی نے خوراک کے ساتھ ہر اس چيز کو شامل کيا ہے جو اس پر معاون ہو جيسے گوشت اور پھل وغیرہ، جب مذکورہ شرط نہ پائی جائے تو کوئی حرمت نہيں يعنی وہ مہنگائی کے زمانے ميں بيچنے کے لئے نہ خريدے بلکہ اپنے اور اپنے اہل و عيال کے لئے خريدے يا جس قيمت پر خريدا ہے اسی کی مثل يا کم پر بيچنے کے لئے خريدے يا نہ خريدے بلکہ اپنی زمين کا غلہ روک لے اگرچہ زيادہ قيمت پر بيچنے کا ارادہ ہی ہو، ہاں اس صورت ميں جب لوگوں کو شديد ضرورت ہو تو اس پر بيچنا لازم ہے اگر انکار کرے تو قاضی اس پرسختی کرے۔
    اگر شديد ضرورت نہ ہو تواَولیٰ يہ ہے کہ جوغلہ اپنے اور اپنے گھروالوں کے سال بھرکے استعمال سے زائد ہو اسے بيچ دے جبکہ آئندہ سال قحط سالی کا خوف نہ ہو،ورنہ اس کے لئے اپنی ضرورت کا غلہ روکنا جائز ہے اس ميں کوئی کراہت نہيں اور خوراک کے علاوہ چیزوں ميں کوئی ذخيرہ اندوزی نہيں،البتہ!قاضی نے تصريح کی ہے کہ''کپڑوں کی ذخیرہ اندوزی بھی مکروہ ہے۔''

اعتراض: حضرت سيدنا سعيد بن مسيب رضی اللہ تعالیٰ عنہ کی جو روايت آپ نے بيان کی ہے کہ''سوائے نافرمان کے کوئی بھی ذخيرہ نہيں کرتا۔''

  (صحیح المسلم ،کتاب المساقاۃ،با ب تحریم الاحتکار فی الاقوات، الحدیث: ۴۱۲۳ ، ص ۹۵۷)


     مذکورہ بيان کی نفی کرتی ہے کیونکہ جب ان سے عرض کی گئی کہ''آپ بھی تو ذخيرہ کرتے ہيں۔'' تو آپ نے ارشاد فرمایا:''بے شک معمر جو يہ حديث بيان کرتے تھے وہ بھی ذخيرہ اندوزی کرتے تھے۔''
جواب: يہ بات ثابت ہو چکی ہے کہ ايسے اموال بھی ہيں جن کو ذخيرہ کرنا حرام نہيں جيسے کپڑے، لہذا حضرت سیدنا سعيد رضی اللہ تعالیٰ عنہ کی روايت کو اس پر محمول کيا جائے گا، جبکہ حرمت کی شرط کھانے کی ذخیرہ اندوزی کرنے میں ہے، لہذا ان شروط کے پائے جانے کی بناء پر اب ہم کيسے کہہ سکتے ہيں کہ وہ حضرات ذخيرہ اندوزی کرتے تھے، نیز حضرت سیدنا سعيد رضی اللہ تعالیٰ عنہ اور سیدنا معمر رضی اللہ تعالیٰ عنہ دونوں مجتہد ہيں تو احتمال کی وجہ سے نہ ان پر اور نہ ہی کسی دوسرے پر اعتراض کيا جاسکتا ہے، پھر سیدنا ابن عبد البر رحمۃاللہ تعالیٰ علیہ اور دوسری جماعت کو ميں نے ديکھا کہ انہوں نے کہا:'' حضرت سیدنا سعيد رضی اللہ تعالیٰ عنہ اور سیدنا معمر رضی اللہ تعالیٰ عنہ دونوں تيل ذخيرہ کرتے تھے اور تيل غذا نہيں، اسی پر سیدنا امام شافعی رضی اللہ تعالیٰ عنہ اور سیدنا امام اعظم ابو حنيفہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ وغيرہ نے محمول کيا ہے اورسیدنا امام قرطبی رحمۃاللہ تعالیٰ علیہ نے کہا:''يہی سیدنا امام مالک رضی اللہ تعالیٰ عنہ کا مشہور مذہب ہے۔''

    حضرت سیدنا سعيد بن مسیب رضی اللہ تعالیٰ عنہ کا جواب :''معمررضی اللہ تعالیٰ عنہ بھی ذخيرہ کرتے تھے ۔'' اس پر محمول ہے کہ وہ ايسی چيزيں ذخيرہ کرتے تھے جو لوگوں کو نقصان نہيں ديتيں جيسے تيل، سرکہ اور کپڑے وغيرہ۔
    علماء کرام رحمہم اللہ تعالیٰ نے ارشاد فرمایا:''ذخيرہ اندوزی کی حرمت ميں حکمت عام لوگوں سے ضرر کو دور کرناہے جيسا کہ علماء کرام رحمہم اللہ تعالیٰ کا اس بات پر اجماع ہے کہ اگر ايک آدمی کے پاس کھانا ہو اور لوگوں کو اس کی سخت حاجت ہو تو ان سے ضرر دور کرنے کے لئے اسے بيچنے پر مجبور کيا جائے گا۔''

SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular