جُوْدکی تعریف میں مختلف اقوال:

 اسی طرح حضرات علماء کرام رحمہم اللہ تعالیٰ کا جودو سخاوت کی تعريف ميں بھی اختلاف ہے، ايک قول يہ ہے :''جُوْد احسان کر کے نہ جتلانے اور ديکھے بغير مدد کرنے کو کہتے ہيں۔'' ايک قول يہ ہے :''سوال کے بغير عطا کرنا جُوْد کہلاتا ہے۔'' ايک قول يہ ہے :'' سائل سے خوش ہونا اورممکنہ حد تک عطا کرنا جُوْد کہلاتا ہے۔'' جبکہ ايک قول يہ بھی ہے:''اس خيال سے عطا کرنا کہ ميں اور ميرا مال اللہ عزوجل ہی کا ہے جُوْد کہلاتا ہے۔'' یہ تمام تعريفيں بُخْل اور جُوْد کی حقيقت کا احاطہ نہيں کرتيں ۔
    لہٰذا حق يہ ہے کہ جہاں خرچ کرنا واجب ہو وہاں خرچ نہ کرنا بُخْل ہے اور جہاں خرچ نہ کرنا واجب ہو وہاں خرچ کرنا فضول خرچی اور اسراف ہے اور ان دونوں کی درميانی صورت قابلِ تعريف ہے اور يہی وہ صورت ہے جسے جُوْد سے تعبير کرنا چاہے، کيونکہ شہنشاہِ مدینہ،قرارِ قلب و سینہ صلَّی  اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلَّم کو سخاوت ہی کاحکم ديا گيا ہے۔چنانچہ،
(۱) اللہ عزوجل ارشاد فرماتاہے :

وَلَا تَجْعَلْ یَدَکَ مَغْلُوۡلَۃً اِلٰی عُنُقِکَ وَ لَا تَبْسُطْہَا کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوۡمًا مَّحْسُوۡرًا ﴿29﴾ 

(پ15، الاسراء:29)

ترجمۂ کنز الایمان:اور اپنا ہاتھ اپنی گردن سے بندھا ہوا نہ رکھ اور نہ پورا کھول دے کہ تو بيٹھ رہے ملامت کيا ہوا تھکا ہوا۔
(2) وَالَّذِیۡنَ اِذَاۤ اَنۡفَقُوۡا لَمْ یُسْرِفُوۡا وَلَمْ یَقْتُرُوۡا

ترجمۂ کنز الایمان:اور وہ کہ جب خرچ کرتے ہيں نہ حد سے بڑھيں اور نہ تنگی کريں۔(پ19، الفرقان:67)
    لہٰذا جُوْد زيادتی و کمی اور حد سے زيادہ تنگی وکشادگی کی درميانی کيفيت کا نام ہے اور اس کا کمال يہ ہے کہ آدمی اپنے دل ميں کوئی غرض نہ پائے يعنی  بے غرض ہو کر عطا کرے بلکہ اسے چاہے کہ وہ اپنے دل کو ايسی جگہ خرچ کرنے پر مائل کرے جہاں خرچ کرنا قابلِ تعريف ہو خواہ وہاں خرچ کرنا شرعاً واجب ہو يا قابلِ مروت و عادت ہو، لہٰذا سخی وہ ہے جو ايسی جگہ خرچ کرنے سے نہ رکے ورنہ وہ بخيل کہلائے گا مگر واجبِ شرعی کو روک لينے والا مثلاً زکوٰۃ يا اہل و عيال کے نفقہ کو روک لينے والا مروّۃًواجب ہونے والے حق مثلاً کم قيمت اشياء ميں تنگی کرنے والے سے زيادہ برا ہے اور اس کی برائی اموال و اشخاص کی تبديلی سے مختلف ہوجاتی ہے، لہٰذا مال دار، پڑوسی، اہل خانہ اور دوست کے ساتھ ايسا سلوک کرنا ان کی اضداد سے ايساسلوک کرنے سے زيادہ براہے۔
    بُخْل کا ايک تيسرا درجہ بھی ہے وہ يہ ہے کہ کثرتِ مال کی صورت ميں انسان مشروع اور مروّت کے واجبات ادا کرتا رہے، پھر ان بھلائی کی جگہوں پر مال خرچ کرنا بند کر دے تا کہ وہ کسی مصیبت کے لئے مال کو بچا کر رکھ سکے نیزاپنے لئے اللہ عزوجل کے تيار کردہ ثوابات، اعلیٰ درجات اور پسنديدہ مراتب پر فانی اغراض کو ترجيح دے تو يہ شخص بہت بڑا بخيل ہے، مگر يہ معاملہ عقل مندوں کے نزديک ہے عام مخلوق کے نزديک نہيں کيونکہ وہ پريشانی کے وقت کے لئے مال جمع کر کے رکھنے کو بہت اہم خيال کرتے ہيں، اس کی وجہ يہ ہے کہ بعض اوقات وہ اپنے پڑوسی فقير کو محروم کرنے کو اس شخص کا برا عمل خيال کرتے ہيں اگرچہ وہ زکوٰۃ ادا کرتا ہو اور اس کی قباحت مال کی مقدار اور فقير کی حاجت و مدد کی زیادتی کے مختلف ہونے سے بدلتی رہتی ہے، پھر وہ شخص ان دونوں واجبات کی ادائيگی کرنے سے بُخْل سے بری ہو جائے گا لیکن اس کے لئے جود و سخا کی صفت اس وقت تک ثابت نہ ہو گی جب تک وہ فضيلت کے حصول کے لئے، نہ کہ تعريف یا خدمت يا بدلے کے لئے، ان دونوں جگہوں پر واجب حق سے زيادہ خرچ نہ کرے اور اس کے لئے اس صفت کا ثبوت اس کی استطاعت کے مطابق کم يا زيادہ خرچ کرنے پر ہو گا۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular