باب افتعال، تفاعل، تفعل اور تفعلل کے قوانین

قا عد ہ (۱):
    باب تَفَعُّلٌ، تَفَاعُلٌ یاتَفَعْلُلٌ میں اگر دو تاء جمع ہوجائیں تو مضارع معروف میں ایک تاء کو گرانا جائز ہے ۔جیسے: تَتَنَزَّلُ سے تَنَزَّلُ، تَتَخَالَفُ سے تَخَالَفُ۔

قا عد ہ (۲):
    اگر باب اِفْتِعَالٌ کے فاء کلمہ میں سین یاشین آجائے تو تائے اِفْتِعَالٌ کو فاء کلمہ کی جنس سے بدلناجائزہے مگر ابدال کے بعد ادغام کرناواجب ہو جائے گا ۔جیسے: اِسْتَمَعَ سے اِسْسَمَعَ پھر اِسَّمَعَ، اور اِشْتَبَہَ سے اِشْشَبَہَ پھر اِشَّبَہَ۔ قا عد ہ (۳):
    اگر باب اِفْتِعَالٌ کے فاء کلمہ میں ثاء آجائے تو تائے اِفْتِعَالٌ کو ثاء سے بدلنا جائز ہے لیکن بعد ابدال ،ادغام کرنا واجب ہوجائے گا۔جیسے: اِثْتَارَ سے اِثْثَارَ پھر اِثَّارَ۔

قا عد ہ (۴):
    اگر باب اِفْتِعَالٌ کا فاء کلمہ صاد، ضاد، طاء، یا ظاء ہوتو تائے اِفْتِعَالٌ کو طاء سے بدلناواجب ہے۔جیسے اِصْتَبَرَسے اِصْطَبَرَ، اِضْتَرَبَ سے اِضْطَرَبَ۔

    پھراگر فاء کلمہ طاء ہوتو ادغام واجب ہے ۔جیسے:

اِطْطَلَبَ سے اِطَّلَبَ۔

اور ظاء ہوتو تین صورتیں جائزہیں :
     (۱)۔۔۔۔۔۔طاء کو ظاء کرکے دونوں کاادغام کردیں ۔جیسے: اِظْطَلَمَ سے اِظْظَلَمَ
پھر اِظَّلَمَ۔

    (۲)۔۔۔۔۔۔ظاء کو طاء کرکے دونوں کاادغام کردیں۔ جیسے: اِظْطَلَمَ سے اِطْطَلَمَ پھر اِطَّلَمَ۔

    (۳)۔۔۔۔۔۔بغیر ادغام کے اپنی حالت پر رہنے دیں ۔جیسے: اِظْطَلَمَ۔
اور صادیاضاد ہوتو دو صورتیں جائز ہیں:
    (۱)۔۔۔۔۔۔طاء کو فاء کلمہ کاہم جنس کردیں پھر ادغام کردیں۔جیسے: اِصْطَبَرَ سے اِصْصَبَرَ پھر اِصَّبَرَ، اِضْطَرَبَ سے اِضْضَرَبَ پھر اِضَّرَ بَ۔

    (۲)۔۔۔۔۔۔بغیر ادغام کے اپنی حالت پر رہنے دیں ۔جیسے: اِصْطَبَرَ اور اِضْطَرَبَ۔
قا عد ہ (۵):
    اگر باب اِفْتِعَالٌ کا فاء کلمہ دال، ذال یازاء ہو توتائے اِفْتِعَالٌ کو دال سے بدل دینا واجب ہے۔ جیسے: اِدْتَرَکَ سے اِدْدَرَکَ، اِذْتَکَرَسے اِذْدَکَرَ، اِزْتَجَرَسے اِزْدَجَرَ۔

    پھر اگر فاء کلمہ دال ہوتو دال کادال میں ادغام کرناواجب ہے۔جیسے: اِدْدَرَکَ سے اِدَّرَکَ۔

اور ذال ہوتو تین صورتیں جائز ہیں: 
     (۱)۔۔۔۔۔۔دال کو ذال سے بدلکر ادغام کردیں ۔جیسے: اِذْدَکَرَسے اِذْذَکَرَپھر اِذَّکَرَ۔

    (۲)۔۔۔۔۔۔ذال کو دال سے بدلکر ادغام کردیں ۔جیسے: اِذْدَکَرَ سے اِدْدَکَرَپھر اِدَّکَرَ۔

    (۳)۔۔۔۔۔۔ بغیر ادغام کے اپنی حالت پر رہنے دیں ۔جیسے: اِذْدَکَرَ۔
قا عد ہ (۶):
    اگر باب اِفْتِعَالٌ کا عین کلمہ ت، ث، ج، ر، د، ذ، س، ش، ص، ض، ط یاظ ہوتو تائے اِفْتِعَالٌ کو عین کلمہ کی جنس سے بدلنا جائز ہے لیکن پھر ادغا م کرنا واجب ہوجائے گا۔ جیسے: اِخْتَصَمَ سے اِخْصَصَمَ پھرخَصَّمَ، اِعْتَدَلَ سے اِعْدَدَلَ پھرعَدَّلَ۔

نوٹ:
    ادغا م کی صورت میں ماضی ،امر حاضر معروف اور مصدر میں فاء کلمہ کے متحرک ہونے کی وجہ سے ہمزہ وصلیہ حذف ہوجائے گا۔
    اور اگر مذکور ہ حروف باب تَفَعُّلٌ یا تَفَاعُلٌ کے فاء کلمہ میں واقع ہوں تو تائے تَفَعُّلٌ و تَفَاعُلٌ کو فاء کلمہ کاہم جنس کرناجائز اوربعد ابدال ادغام کرناواجب ہوگا ۔جیسے: تَطَھَّرَ سے طَطَھَّرَپھر اِطَّھَّرَ، تَثَاقَلَ سے ثَثَاقَلَ پھر اِثَّاقَلَ۔

    ادغام کی صورت میں حرفِ اول کے ساکن ہونے کی وجہ سے ماضی ،امر حاضر معروف اور مصدر سے پہلے ہمز ہ وصلیہ بڑھا دیا جاتا ہے ۔


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular