۔باب تَفَاعُل کی خاصیات Khasiyat e Abwab Us Sarf Sabaq No 11

 سبق نمبر : (11)

(۔۔۔۔۔۔باب تَفَاعُل کی خاصیات۔۔۔۔۔۔)


اس باب کی درج ذیل خاصیات ہیں:

(۱) تعمل      (۲) موافقت     (۳) ابتداء

(۴) مطاوعت     (۵) تشارک (۶) تخییل 

(۱)۔۔۔۔۔۔تعمل:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

تَسَایَفُوْا وہ تلوار سے لڑے سَیْفٌ تلوار

    اس مثال میں فاعل( ضمیر جمع غائب ) مأخذ( تلوار) کو اپنے عمل میں لائے۔

(۲)۔۔۔۔۔۔موافقت:

    باب تفاعل درج ذیل ابواب کی موافقت کرتاہے:

(i)موافقت نَصَرَ یَنْصُرُ۔

    جیسے:عَلاَ یَعْلُوْ یعنی بلند ہوناسے تَعَالٰی : بلند ہواوہ ایک مرد۔

(ii)    موافقت إِفْعَال:با ب تفاعل کاإفعال کے ہم معنی ہونا ۔

    جیسے :تَیَامَنَ بمعنی أَیْمَنَ:وہ یمن میں داخل ہوا۔

 (۳)۔۔۔۔۔۔ابتداء: با ب تفاعل کا ابتداءً ایسے معنی کے لیے آنا جس کے لیے اس کامجرد استعمال نہ ہوا ہو۔جیسے: تَبَارَکَ اللہُ : اللہ تعالی برکت والاہے کہ مجرد میں اس کا مادہ بَرَکَ آیا جو کہ اونٹ کو بٹھانے کے معنی میں ہے۔

(۴)۔۔۔۔۔۔مطاوعت مُفَاعَلَۃ:با ب مفاعلہ کے بعد تفاعل کا اس غرض سے آنا تاکہ یہ معلوم ہو کہ پہلے فعل کے فاعل نے مفعول پر جو اثرکیاتھا مفعول نے اس اثر کو قبول کرلیاہے۔ جیسے: بَاعَدَ زَیْدٌ عَمْروًا فَتَبَاعَدَ : زید نے عمرو کو دور کیاتو وہ دور ہوگیا۔

(۵)۔۔۔۔۔۔تشارک: جیسے: تَقَاتَلَ زَیْدٌ وَعَمْرٌو: زید اورعمرو نے باہم قتال کیا۔

مفاعلۃاور تفاعل کافرق :

    مفاعلہ اور تفاعل دونوں اس لحاظ سے تو متفق ہیں کہ ان دونوں میں اشتراک والا خاصہ پایا جاتاہے لیکن لفظی اعتبار سے ان میں یہ فرق ہے کہ باب مفاعلہ میں لفظی اعتبار سے ایک اسم فاعل بنتا ہے اور دوسرا مفعول ، لیکن باب تفاعل میں دونوں اسم بصورت فاعل ہوتے ہیں اور دونوں کے درمیان حرف عطف ہوتا ہے جو دونوں کو حکم میں شریک کرتاہے۔جیساکہ اس مثال سے واضح ہے: تَقَابَلَ زَیْدٌ وَخَالِدٌ: زید اور خالد نے باہم مقابلہ کیا ،کہ اس میں حرف عطف استعمال ہوا ہے۔ قَاتَلَ زَیْدٌ خَالِداً: زید اور خالد نے باہم قتال کیا ،کہ اس میں حرف عطف استعمال نہیں ہوا۔

(۶)۔۔۔۔۔۔تخییل:

مثال معنی مأخذ مدلول مأخذ

تَبَاکٰی زَیْدٌ زید بناوٹی رونارویا بُکَاءٌ رونا

    اس مثال میں فاعل (زید)نے اپنے اندر مأخذ( رونے) کاحصول ظاہر کیاہے باوجودیکہ رونااسے ناپسند ہے ۔

تخییل وتکلف میں فرق: 

۱۔تخییل میں مأخذ (جس وصف کو ظاہرکیا جارہا ہے) حقیقۃ مرغوب وپسندیدہ نہیں ہوتا، جیسے: تَمَارَضَ زَیْدٌ : زید بتکلف بیمار بنا، حقیقت میں بیمار نہیں تھا اور مرض حقیقت میں پسند اور مرغوب نہیں ہوتا۔

۲۔تکلف میں وہ مأخذ (یعنی وہ وصف جس کو بطور تصنع ظاہر کیا جا رہا ہے) مرغوب وپسندیدہ ہوتا ہے۔ جیسے: تَشَجَّعَ زَیْدٌ : زید بتکلف شجاع (بہادر) بنا، یہ مأخذ (شجاعت) حقیقت میں مرغوب وپسندیدہ ہوتا ہے خلاصہ یہ کہ فرق رغبت وعدم رغبت کا ہوتا ہے۔



SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular