۔۔۔۔۔۔ ضمائر کا بیان ۔۔۔۔۔۔

ضمیر کی تعریف:
ضمیر وہ اسم ہے جو متکلم مخاطب یا ایسے غائب پر جس کا ذکر پہلے ہوچکا ہو دلالت کرنے کیلئے استعمال ہو۔ 
ضمائر کی اقسام 
ضمائر کی پانچ قسمیں ہیں۔ 
    ۱۔ مرفوع متصل     ۲۔مرفوع منفصل     ۳۔منصوب متصل     ۴۔منصوب منفصل     ۵۔ مجرور متصل ۔
۱۔مرفوع متصل :
    جو ضمیر اپنے عامل سے ملی ہوئی ہو اور محل رفع میں واقع ہو اسے ضمیر مرفوع متصل کہتے ہیں۔ 
ضمیر مرفوع متصل کی اقسام
ضمیر مرفوع متصل کی دوقسمیں ہیں ۔
۱۔بارز         ۲۔ مستتر 
۱۔بارز :
    بارز کا معنی ہے ظاہر ،اس سے مراد وہ ضمیر ہے جو لکھی اور پڑھی جاسکے۔جیسے ضَرَبْتُ
میں ت ضمیر بارز ہے۔ 
۲۔مستتر:
    مستتر کا معنی ہے پوشیدہ ، اس سے مراد وہ ضمیر ہے جو لکھی اور پڑھی نہ جاسکے۔ 
جیسے ضَرَبَ میں ھُوَ ضمیر مستتر ہے۔
ضَرَبْتُمَا     تما ضمیر بارز تثنیہ مونث حاضر کیلئے
ضَرَبْتُنَّ     تن ضمیر بارز جمع مونث حاضر کیلئے 
ضَرَبْتُ    تُ ضمیر بارز واحد مذکر ومونث متکلم کیلئے 
ضَرَبْنَا                  ناضمیر بارز تثنیہ وجمع ،مذکر ومونث متکلم کیلئے 
۲۔مرفوع منفصل:
    جو ضمیر اپنے عامل سے جدا ہواورمحل رفع میں واقع ہو اسے ضمیر مرفوع منفصل کہتے ہیں۔ 
ضمیر مرفوع منفصل کا استعمال:
    یہ ضمیر اکثر مبتداء ،خبر ،فاعل ،نائب الفاعل یا کان کے اسم کے طور استعما ل کی جاتی ہے۔

ضمیر مرفوع منفصل                    استعمال
ھُوَ واحد مذکر غائب کیلئے 
ھُمَا تثنیہ مذکر غائب کیلئے 
ھُمْ جمع مذکر غائب کیلئے 
ھِیَ واحد مونث غائب کیلئے 
ھُمَا تثنیہ مونث غائب کیلئے 
ھُنَّ جمع مونث غائب کیلئے 
أَنْتَ واحد مذکر حاضر کیلئے 
أَنْتُمَا تثنیہ مذکر حاضر کیلئے
أَنْتُمْ جمع مذکر حاضر کیلئے 
أَنْتِ واحد مونث حاضر کیلئے 
أَنْتُمَا تثنیہ مونث حاضر کیلئے 
أَنْتُنَّ جمع مونث حاضر کیلئے 
أَنَا واحد مذکر ومونث متکلم 
نَحْنُ تثنیہ وجمع ،مذکر ومونث متکلم 
۳۔ضمیر منصوب متصل :
    جو ضمیراپنے عامل سے ملی ہوئی ہو اور محل نصب میں واقع ہو ضمیر منصوب متصل کہلاتی ہے۔ 
ضمیر منصوب متصل کا استعمال:
    یہ ضمیر اکثر مفعول بہ یا انَّ کا اسم واقع ہوتی ہے۔ 
ضمیرمنصوب متصل مع عامل استعمال
ضَرَبَہ، ہ ضمیر واحد مذکرغائب کیلئے 
ضَرَبَھُمَا ھماضمیر تثنیہ مذکر غائب کیلئے 
ضَرَبَھُمْ ھم ضمیر جمع مذکر غائب کیلئے 
ضَرَبَھَا ھا ضمیر واحد مونث غائب کیلئے 
ضَرَبَھُمْا ھما ضمیر تثنیہ مونث غائب کیلئے 
ضَرَبَھُنَّ ھن ضمیر جمع مونث غائب کیلئے
ضَرَبَکَ ک ضمیر واحد مذکر حاضر کیلئے 
ضَرَبَکُمَا کما تثنیہ مذکر حاضر کیلئے 
ضَرَبَکُمْ کم ضمیر جمع مذکر حاضر کیلئے 
ضَرَبَکِ ک ضمیر واحد مونث حاضر کیلئے 
ضَرَبَکُمَا کما ضمیر تثنیہ مونث حاضر کیلئے 
ضَرَبَکُنَّ کن ضمیر جمع مونث حاضر کیلئے 
ضَرَبَنِیْ ی ضمیر واحد مذکر ومونث متکلم کیلئے 
ضَرَبَنَا نا ضمیر تثنیہ وجمع ،مذکر ومونث متکلم کیلئے 
۴۔ضمیر منصوب منفصل:
    جو ضمیر اپنے عامل سے جدا ہو او ر محل نصب میں واقع ہو تو اسے ضمیر منصوب منفصل کہتے ہیں۔ 
ضمیر منصوب منفصل کا استعمال:
    ضمیر منصوب منفصل اکثر مفعول بہ کے طور پر استعمال ہوتی ہے۔ 
ضمیر منصوب متصل استعمال
اِیَّاہ، واحد مذکر غائب کیلئے 
اِیَّاھُمَا تثنیہ مذکرغائب کیلئے 
اِیَّاھُمْ جمع مذکرغائب کیلئے 
اِیَّاھَا واحد مونث غائب کیلئے 
اِیَّاھُمَا تثنیہ مونث غائب کیلئے
اِیَّاھُنَّ جمع مونث غائب کیلئے 
اِیَّاکَ واحد مذکر حاضر کیلئے 
اِیَّاکُمَا تثنیہ مذکر حاضر کیلئے 
اِیَّاکُمْ جمع مذکر حاضر کیلئے 
اِیَّاکِ واحد مونث حاضر کیلئے 
اِیَّاکُمَا تثنیہ مونث حاضر کیلئے 
اِیَّاکُنَّ جمع مونث حاضر کیلئے 
اِیَّایَ واحد مذکر ومونث متکلم 
اِیَّانَا تثنیہ وجمع،مذکر ومونث متکلم 
فائدہ:
    ضمیر صرف اِیَّا ہے باقی تمام حروف متکلم مخاطب اور غائب پر دلالت کے لئے ہیں۔
۵۔ضمیر مجرور متصل:
جو ضمیر اپنے عامل سے ملی ہوئی ہو اور محل جر میں واقع ہو۔ 
ضمیر مجرور متصل کا استعمال:
    یہ ضمیر ہمیشہ مضاف الیہ یا حرف جار کا مجرور واقع ہوتی ہے۔
ضمیر مجرور متصل مع عامل استعمال
کِتَابُہ، واحد مذکر غائب کیلئے 
کِتَابُھُمَا تثنیہ مذکر غائب کیلئے 
کِتَابُھُمْ جمع مذکر غائب کیلئے 
کِتَابُھَا واحد مونث غائب کیلئے 
کِتَابُھُمَا تثنیہ مونث غائب کیلئے 
کِتَابُھُنَّ جمع مونث غائب کیلئے 
کِتَابُکَ واحد مذکر حاضر کیلئے 
کِتَابُکُمَا تثنیہ مذکر حاضر کیلئے 
کِتَابُکُمْ جمع مذکر حاضر کیلئے 
کِتَابُکِ واحد مونث حاضر کیلئے 
کِتَابُکُمَا تثنیہ مونث حاضر کیلئے 
کِتَابُکُنَّ جمع مونث حاضرکیلئے 
کِتَابِیْ واحد مذکر ومونث متکلم کیلئے 
کِتَابُنَا تثنیہ وجمع ،مذکر ومونث متکلم کیلئے 
ضمیرکے چند ضروری قواعد:
    (۱)۔۔۔۔۔۔بسا اوقات جملہ کی ابتداء میں ضمیرِ غائب آجاتی ہے جسکا کوئی مرجع نہیں
ہوتا اور بعد والا جملہ اس ضمیر کی تفسیر کرتاہے ۔اس صورت میں اگر ضمیر مذکر کی ہو تو اسے ضمیر شان کہتے ہیں اور اگر مونث کی ہو تو ضمیر قصہ کہتے ہیں۔ جیسے ھُوَ اللہُ اَحَدٌ۔

    (۲)۔۔۔۔۔۔ ضمیر کا مرجع مذکور نہ ہواورنہ ہی بعد والا جملہ اس کی تفسیر کررہا ہو ۔تواسے ضمیر مبہم کہتے ہیں ۔ اس کے ابہام کو دور کرنے کیلئے ضمیر کے بعد بیان یا تمییز کولاتے ہیں۔ جیسے فَسَوّٰھُنَّ سَبْعَ سَمٰوٰاتٍ، یہاں ھُنَّ ضمیر مبہم ہے۔ سَبْعَ سَمٰوٰاتٍ تمییزہے۔ 
    (۳)۔۔۔۔۔۔ضَرَبَنِیْ میں ضَرَبَ اور یَاء کے درمیان آنے والے نون کو'' نون وقایہ'' کہا جاتاہے ،جو کہ فعل کے آخر کو کسرہ سے بچاتاہے۔ 
    (۴)۔۔۔۔۔۔ صرف غائب کی ضمیر اپنے مرجع کی طرف لوٹتی ہے متکلم اور مخاطب کی ضمیر راجع نہیں ہوتی اور نہ ہی ان کا کوئی مرجع ہوتاہے۔ 
ضمیر پڑھنے کا طریقہ:
    ضمیر کے ماقبل زبر ہوگایا زیر اگر زبر ہے تو ضمیر پر الٹاپیش پڑھاجائے گا۔ جیسے لَہٗ اور اگر ماقبل زیرہے ۔تو ضمیر پر کھڑا زیر پڑھا جائیگا۔ جیسے بِہٖ اور اگر ضمیر کے ماقبل ساکن ہے۔ توپھر دیکھیں گے کہ وہ یاء ساکن ہے یاغیریاء ساکن اگر یاء ساکن ہے تو پھر ضمیر پر کسرہ پڑھیں گے جیسے۔ فِیْہِ،اگر غیر یاء ساکن ہے تو پھر ضمہ پڑھیں ۔جیسے مِنْہُ مگر قرآن پاک کے چند مقامات اس سے مستثنی ہیں ۔سورہ نور میں وَیَتَّقْہ،ِسورہ کھف میں وَمَا أَنْسَانِیْہُ، سورہ فتح میں عَلَیْہُ اللہ،َ سورہ اعراف وشعراء میں أَرْجِہْ۔
چند ترکیبی قواعد:
    (۱)۔۔۔۔۔۔۔ ضمیر ہمیشہ واحد ،تثنیہ ،جمع اور تذکیر وتانیث میں اپنے مرجع کے مطابق ہوتی ہے۔
    (۲)۔۔۔۔۔۔ مبتداء اورخبر کے درمیان آنے والی' 'ضمیرِ فصل'' کو ترکیب کے اندر مبتدا بھی بناسکتے ہیں۔اور اسے ضمیر فصل کہہ کر چھوڑ بھی سکتے ہیں ۔جیسے أُوْلٰئِکَ ھُمُ الْمُفْلِحُوْنَ میں أُوْلٰئِکَ مبتدا اول اور ھُمْ مبتدا ثانی یا پھر أُوْلٰئِکَ مبتدا اور ھُمْ کو ضمیر فصل کہہ کے چھوڑ دیں۔
    (۳)۔۔۔۔۔۔ جب ضمیر مرجع اور خبر کے درمیان آجائے تو خبر کی رعایت اولیٰ ہوتی ہے ۔ جیسے أَلْعِلْمُ ھِیَ نِعْمَۃٌ یہاں ھِیَ ضمیر خبر کے مطابق آئی ہے ۔اسم اشارہ کا بھی یہی حکم ہے۔
ترکیب:

وَ اُولٰٓئِکَ ہُمُ الْمُفْلِحُوۡنَ

     أُوْلٰئِکَ مبتدا ھُمْ ضمیرفصل اَلْمُفْلِحُوْنَ خبر مبتدا خبر ملکر جملہ اسمیہ۔
    اس کی دوسری ترکیب اس طرح بھی ہوسکتی ہے أُوْلٰئِکَ مبتدأ اول ھُمْ ضمیر فصل مبتدأ ثانی، أَلْمُفْلِحُوْنَ مبتدأثا نی کی خبر۔ مبتدأثانی اپنی خبر سے مل کر جملہ اسمیہ ہو کر مبتدأ اول کی خبر مبتداپنی خبر سے مل کر جملہ اسمیہ۔
ترکیب: ھُوَ یَضْرِبُ زَیْدًا

    ھُوَ ضمیر مرفوع منفصل مبتدا یَضْرِبُ فعل ھُوَ ضمیر فاعل زَیْداً مفعول بہ فعل اپنے فاعل اور مفعول بہ سے مل کر جملہ فعلیہ ہو کر خبر، مبتدا خبر سے مل کر جملہ اسمیہ۔


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




  •    ماخذ مراجع
    ماخذ مراجع

    (۱)     رو ح البیان          کانسی رو ڈ کوئٹہ (۲)    تفسیر نعیمی              مکتبہ اسلامیہ...

  • مال کے لئے الٹ پلٹ:
    مال کے لئے الٹ پلٹ:

        تا جر کے لئے یہ بھی ضروری ہے کہ اس کا مال بلا وجہ رکانہ رہے جو لوگ گرانی کے انتظار میں مال قید کر دیتے ہیں۔ وہ سخت غلطی کرتے ہیں کہ کبھی بجائے مہنگائی کے مال سستا ہوجاتا ہے اور اگر...

  • مسلمان خریدارو ں کی غلطی:
    مسلمان خریدارو ں کی غلطی:

        ہندو مسلمان تاجر کو دیکھنا چاہتے ہی نہیں ۔ انہیں مسلمان کی دکان کانٹے کی طرح کھٹکتی ہے ۔بہت دفعہ دیکھا گیا ہے کہ جہاں کسی مسلمان نے دکان نکالی تو  آس پاس کے ہندودکانداروں نے چیز...

  • ایک سخت غلطی:
    ایک سخت غلطی:

    اولاً تو مسلمان تجارت کرتے ہی نہیں اور کرتے بھی ہیں تو اصولی غلطیوں کی وجہ سے بہت جلد فیل ہوجاتے ہیں ، مسلمانوں کی غلطیاں حسب ذیل ہیں۔ (۱) مسلم دکانداروں کی بد خلقی: کہ جو گا ہک ان کے پاس ایک...

  • تجارت کے اصول:
    تجارت کے اصول:

        تجارت کے چند اصول ہیں جس کی پابند ی ہر تا جر پر لازم ہے یعنی پہلے ہی بڑی تجارت شروع نہ کردو بلکہ معمولی کام کو ہاتھ لگاؤ ۔ آپ حدیث شریف سن چکے کہ حضورصلی اللہ تعالیٰ علیہ وسلم نے ایک...

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Khawab ki Tabeer




  • khwab mein Jhanda  dekhna
    khwab mein Jhanda dekhna Jhanda safaid dekhnatwangar sahibe izzat hone ki dalil hai. Jhanda jard beemar ho kar sehat hasil ho. Jhanda siyahkisi tataf  jaye jafaryaab ho log izzat kare.
  • khwab mein Rogan  dekhna
    khwab mein Rogan dekhna

    Rogan sar par malnasare kam thik taur par ho. Rogani rozi dekhnamaal halaal milne ki dalil hai. Rogan jard dekhnaranz va gam ki nishani. Rogan siyah dekhnasafar se salamat gar wapas aane ki...

  • khwab mein Zameen dekhna
    khwab mein Zameen dekhna

    Zeene par chadnatarkki ki nishani. Zamin ko hilte dekhnahamal aurat dekhe. iskate amal ho aur mard dekhe to hakim ke itaab mai girftar ho. Zamin ko bote dekhnatamaam maksade deen milne ki dalil...

  • khwab mein Zewar  dekhna
    khwab mein Zewar dekhna izzat va aabru pane pane ki dalil hai.
  • khwab mein Sirhanah dekhna
    khwab mein Sirhanah dekhna Khwab main sirhanah zawaj, mahfooz maal, raazdaar aurat aur taabo takaan se raahat haasil hone ki daleel hai.

Most Popular