حمد و نعت میں لفظ ’’عشق‘‘ کا استعمال


     حمد و نعت میں لفظ ’’عشق‘‘ کا استعمال


تنویرپھولؔ۔نیویارک امریکہ


  مذکورہ بالا موضوع پر کچھ لوگوںکی تحریریںاس کی مخالفت میںنظرسے گزرتی رہی ہیں۔یہاںاس امر کو ملحوظ رکھناضروری ہے کہ حدیث رسول ﷺکے مطابق ’اعمال کادارومدارنیتوںپرہے‘  حضرت موسیٰ  ؑاور ایک چرواہے کا واقعہ سبھی کو معلوم ہوگا۔جولوگ لفظ’عشق‘ کوبُرا سمجھتے ہیںوہ اسے استعمال نہ کریںمگر جو اسے استعمال کرتے ہیںان کی مراد اس لفظسے ’بے انتہامحبت‘ ہے۔قرآن پاک میںارشاد ہے’مومنین اللہ کی محبت میںشدت رکھتے ہیں‘  (سورۃالبقرہ آیت نمبر ۱۶۵)۔محبت میںاسی شدت کے لئے ہمارے اکابرین نے عشق کالفظ استعمال کیاہے،مثال کے طور پر شاعر مشرق علامہ اقبال رحمت اللہ علیہ کے یہ اشعار ملاحظہ فرمائیے۔
بے خطر کودپڑا آتش نمرود میںعشق
عقل ہے محوتماشائے لب بام ابھی
اقبالؔ !کس کے عشق کایہ فیض عام ہے ؟
رومی فنا ہُوا  ،  حَبَشی کو  دوام  ہے  !
اذاں ازل سے ترے عشق کا ترانہ بنی
نماز اس کے نظارے کااِک بہانہ بنی
۔  بے زیارت سوئے بیت اللہ پھِرجائوںگاکیا؟
عاشقوں کو روزمحشر منہ نہ دکھلائوں گا کیا؟
عشق کادل بھی وہی،حُسن کاجادو بھی وہی
ملت احمدمرسلﷺبھی وہی ،  توبھی وہی
عشق کی،عشق کی آشفتہ سری کوچھوڑا ؟
رسم سلمان ؓ و اویس قَرَنی ؓ کوچھوڑا ؟
تلخابہء اجل میںجوعاشق کومل گیا
پایانہ خضر نے مئے عمردراز میں
اوروں کو دیںحضور یہ پیغام زندگی
میں موت ڈھونڈتاہوں زمینِ حجاز میں
قوتِ عشق سے ہر پست کو بالا کردے
دہر میں اسم محمدﷺسے اجالاکردے
گرمیء مہر کی پروردہ  ہلالی دنیا
عشق والے جسے کہتے ہیںبلالیؓ دنیا
(منقبت صدیق اکبرؓ )
اتنے میںوہ رفیق نبوت بھی آگیا
جس سے بنائے عشق ومحبت ہے استوار
بولے حضورﷺچاہئے فکرِعیال بھی
کہنے لگاوہ عشق ومحبت کارازدار
کبھی سرمایہء محراب ومنبر
کبھی مولاعلیؓ  خیبرشکن عشق
صدق خلیل ؑ بھی ہے عشق،صبرِ حسین ؓ بھی ہے عشق
معرکہء وجودمیں   بدر  و  حنین بھی ہے عشق
عشق دَمِ جبرئیل ؑ ، عشق دلِ مصطفی ﷺ
عشق خدا کا رسول ، عشق خدا  کا کلام
کمالِ عشق ومستی ظرفِ حیدر
زوالِ عشق ومستی حرفِ رازی
بولا امیر فوج کہ وہ نوجواںہے تو
پیروںپہ تیرے عشق کالازم ہے احترام
پوری کرے خدائے محمدﷺتری مراد
کتنا بلند تیری محبت کا ہے مقام!
خدا کے عاشق تو ہیں ہزاروں ، بنوں میں پھرتے ہیں مارے مارے
میں اس کا بندہ  بنوں گا   جس کو   خدا  کے بندوں سے پیار ہوگا
لفظ ’’ عشق‘‘  فارسی  اور  اردو میں عام طور پر اچھے معنوں میں استعمال ہوتا ہے ، ہر زبان کا الگ الگ انداز ہے مثال کے طور پر لفظ ’’ رقیب‘‘ کو دیکھئے ، عربی میں یہ اللہ تعالیٰ کا صفاتی نام ہے جس کا مطلب ہے ’’نگہبان،محافظ‘‘  لیکن ہماری غزلوںمیںیہ لفظ جس معنی میںاستعمال ہوتا ہے اسے سب جانتے ہیں۔ یہ بھی دیکھنا چاہئے کہ لفظ کس کے لئےاور کس تناظر میںاستعمال ہو رہا ہے ؟  لفظ ’’کفر‘‘  برے معنوں میں استعمال ہوتا ہے لیکن جب قرآن طاغوت کا ذکر کرتا ہے تو یہی لفظ مستحسن قرار پاتاہے (دیکھئے سورۃ البقرہ ،آیت نمبر ۲۵۶)۔ حرمتِ کعبہ اور حرمتِ دَم (بہتا ہُوا خون) دونوں کے مفہوم میںکتنا فرق ہے جبکہ لفظ ایک ہی ہے۔عربی لفظ ’’مولیٰ‘‘ کے معنی مالک اور آقا ہیں لیکن یہ ’’آزاد کئے ہوئے غلام ‘‘کے لئے بھی استعمال ہوتا ہے،اس کی جمع ’’موالی‘‘ ہے۔ اردو اور ہندی میں لفظ’’لاگ‘‘ نسبت اور محبت کے معنی میں استعمال ہوتا ہے لیکن اس کا مطلب عداوت اور دشمنی بھی ہے۔اکثر الفاظ میں تذکیر و تانیث کا بھی فرق ہے مثال کے طور پر عربی میں کلمہ مونث ہے جبکہ اردو میں مذکر۔ مجھے یاد آیا کہ مفتی محمد شفیع صاحب کے دارالعلوم میںمولانا عاشق الٰہی تھے ، میرے ایک مرحوم ساتھی کا نام عاشق علی تھا اور لوگ عاشق حسین بھی نام رکھتے ہیں، یہ سب ’’عشق‘‘ اور ’’عاشق‘‘ کو  اچھے تناظر میںدیکھنے کی مثالیں ہیں۔درود تاج   میں حضورﷺ کے لئے  ’’ راحت  العاشقین ‘‘  کا لقب موجود ہے اور مشہور صوفی خواجہ بندہ نواز گیسو دراز کی کتاب کانام ـ’’ معراج العاشقین ‘‘  ہے  جو حضور  ﷺ کے  بارے میںہے ۔نعت میں’’تو‘‘ اور ’’تم‘‘ استعمال کرنے پر بھی اعتراض ہوتا ہے، یہاں بھی وہی نیت والی بات ہے ۔شمس تبریزی ،علامہ اقبال اور مولانا ظفر علی خان کے یہ اشعار دیکھئے۔
شمس تبریزی چہ داند نعت تو پیغمبرا  ﷺ!
مصطفی  ﷺ  و مجتبیٰ  ﷺ  و  سیدِ اعلیٰ توئی
جھلکتی ہے تری  امت کی آبرو  اس میں
طرابلس کے شہیدوں کا ہے لہو اس میں
پھوٹا جو سینہء شب تار الست سے
اُس نور اولیں کا اجالا تمھیں تو ہو

SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




  •    ماخذ مراجع
    ماخذ مراجع

    (۱)     رو ح البیان          کانسی رو ڈ کوئٹہ (۲)    تفسیر نعیمی              مکتبہ اسلامیہ...

  • مال کے لئے الٹ پلٹ:
    مال کے لئے الٹ پلٹ:

        تا جر کے لئے یہ بھی ضروری ہے کہ اس کا مال بلا وجہ رکانہ رہے جو لوگ گرانی کے انتظار میں مال قید کر دیتے ہیں۔ وہ سخت غلطی کرتے ہیں کہ کبھی بجائے مہنگائی کے مال سستا ہوجاتا ہے اور اگر...

  • مسلمان خریدارو ں کی غلطی:
    مسلمان خریدارو ں کی غلطی:

        ہندو مسلمان تاجر کو دیکھنا چاہتے ہی نہیں ۔ انہیں مسلمان کی دکان کانٹے کی طرح کھٹکتی ہے ۔بہت دفعہ دیکھا گیا ہے کہ جہاں کسی مسلمان نے دکان نکالی تو  آس پاس کے ہندودکانداروں نے چیز...

  • ایک سخت غلطی:
    ایک سخت غلطی:

    اولاً تو مسلمان تجارت کرتے ہی نہیں اور کرتے بھی ہیں تو اصولی غلطیوں کی وجہ سے بہت جلد فیل ہوجاتے ہیں ، مسلمانوں کی غلطیاں حسب ذیل ہیں۔ (۱) مسلم دکانداروں کی بد خلقی: کہ جو گا ہک ان کے پاس ایک...

  • تجارت کے اصول:
    تجارت کے اصول:

        تجارت کے چند اصول ہیں جس کی پابند ی ہر تا جر پر لازم ہے یعنی پہلے ہی بڑی تجارت شروع نہ کردو بلکہ معمولی کام کو ہاتھ لگاؤ ۔ آپ حدیث شریف سن چکے کہ حضورصلی اللہ تعالیٰ علیہ وسلم نے ایک...

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




  • غرائب القرآن کے ماخذو مراجع
    غرائب القرآن کے ماخذو مراجع

         کتاب کانام مصنف کے نام مطبوعہ تفسیر معالم التنزیل للبغوی علامہ ابومحمد حسین بن مسعود دار الکتب العلمیۃ بیروت  تفسیر ابن کثیر علامہ ابو الفداء اسماعیل بن...

  • عجائب القرآن کے ماخذو مراجع
    عجائب القرآن کے ماخذو مراجع

       کتاب کا نام مصنف کا نام     مطبوعہ قرآن مجید کلام باری تعالیٰ ضیاء القرآن پبلی کیشنزلاہور       کنزالایمان فی ترجمۃ القرآن ا علیٰ حضرت...

  • علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ
    علوم و معارف کا نہ ختم ہونے والا خزانہ

    قرآن مجید اللہ تعالیٰ کی وہ جلیل القدر اور عظیم الشان کتاب ہے، جس میں ایک طرف حلال و حرام کے احکام ،عبرتوں اور نصیحتوں کے اقوال، انبیائے کرام اور گزشتہ امتوں کے واقعات و احوال، جنت و دوزخ کے حالات...

  • اللہ تعالٰی کی چند صفتیں
    اللہ تعالٰی کی چند صفتیں

    کفارِ عرب نے حضور اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے اللہ تعالیٰ کے بارے میں طرح طرح کے سوال کئے کوئی کہتا تھا کہ اللہ تعالیٰ کا نسب اور خاندا ن کیا ہے؟ اس نے ربوبیت کس سے میراث میں پائی ہے؟ اور اس کا وارث...

  • کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن
    کفر و اسلام میں مفاہمت غیر ممکن

    کفار قریش میں سے ایک جماعت دربارِ رسالت میں آئی اور یہ کہا کہ آپ ہمارے دین کی پیروی کریں تو ہم بھی آپ کے دین کا اتباع کریں گے۔ ایک سال آپ ہمارے معبودوں (بتوں)کی عبادت کریں ایک سال ہم آپ کے معبود...

Khawab ki Tabeer




  • khwab mein Jhanda  dekhna
    khwab mein Jhanda dekhna Jhanda safaid dekhnatwangar sahibe izzat hone ki dalil hai. Jhanda jard beemar ho kar sehat hasil ho. Jhanda siyahkisi tataf  jaye jafaryaab ho log izzat kare.
  • khwab mein Rogan  dekhna
    khwab mein Rogan dekhna

    Rogan sar par malnasare kam thik taur par ho. Rogani rozi dekhnamaal halaal milne ki dalil hai. Rogan jard dekhnaranz va gam ki nishani. Rogan siyah dekhnasafar se salamat gar wapas aane ki...

  • khwab mein Zameen dekhna
    khwab mein Zameen dekhna

    Zeene par chadnatarkki ki nishani. Zamin ko hilte dekhnahamal aurat dekhe. iskate amal ho aur mard dekhe to hakim ke itaab mai girftar ho. Zamin ko bote dekhnatamaam maksade deen milne ki dalil...

  • khwab mein Zewar  dekhna
    khwab mein Zewar dekhna izzat va aabru pane pane ki dalil hai.
  • khwab mein Sirhanah dekhna
    khwab mein Sirhanah dekhna Khwab main sirhanah zawaj, mahfooz maal, raazdaar aurat aur taabo takaan se raahat haasil hone ki daleel hai.

Most Popular