۔۔۔۔اسمائے موصولہ کا بیان۔۔۔۔

    وہ اسماء جو جملے کااکیلے جزء نہ بن سکیں بلکہ اپنے مابعد جملے سے ملکر کسی جملے کاجزء بنیں ایسے اسماء کو اسمائے موصولہ کہاجاتاہے۔ ان اسماء کے بعد جملہء خبریہ ہوتاہے اور اس کو اسم موصول کا صلہ کہتے ہیں۔ جیسے جَاءَ الَّذِیْ نَصَرَنِیْ  ( وہ شخص آیا جس نے میری مدد کی) ۔اس مثال میں اَلَّذِیْ اسم موصول ہے اور نَصَرَنِیْ پورا جملہ فعلیہ اس کا صلہ ہے، موصول اور صلہ دونوں ملکر جَاءَ کا فاعل ہیں۔ اکیلا اَلَّذِیْ ماقبل جملے کا جزء نہیں بن سکتا۔ 
ترکیب: جَاءَ الَّذِیْ نَصَرَنِیْ

     جَاءَ فعل اَلَّذِیْ اسم موصول نَصَرَفعل ھُوَ ضمیر فاعل نون وقایہ ی ضمیر مفعول بہ نَصَرَ فعل ھُوَ ضمیر فاعل اور مفعول بہ سے ملکر جملہ فعلیہ ہو کر اَلَّذِیْ اسم موصول کا صلہ ، موصول صلہ ملکر جَاءَ کا فاعل، فعل فاعل ملکر جملہ فعلیہ ۔
اسمائے موصولہ :
مذکر کے لئے:
حالت رفعی حالت نصبی وجری ترجمہ صیغہ
أَلَّذِیْ أَلَّذِیْ وہ جویا اس کو جو واحد مذکر کیلئے
أَلَّذَانِ أَلَّذَیْنِ وہ(دو)جو ، یا ان(دو) کوجو تثنیہ مذکر کیلئے 
أَلَّذِیْنَ أَلَّذِیْنَ وہ(سب)جو ، یا ان (سب)کو جو جمع مذکر کیلئے 
أَلْاُلیٰ أَلاُلیٰ وہ(سب)جو ، یا ان (سب)کو جو جمع مذکر کیلئے 
مونث کیلئے:
حالت رفعی حالت نصبی وجری ترجمہ صیغہ
اَلَّتِیْ اَلَّتِیْ وہ جو، یا اس کو جو واحد مونث
اَلَّتَانِ اَلَّتَیْنِ وہ(دو)جو ، یا ان(دو)کوجو تثنیہ مونث
اَلاّٰتِیْ اَلاّٰتِیْ وہ(سب)جو، یا ان (سب)کو جو جمع مونث کیلئے 
اَلَّوَاتِیْ اَلَّوَاتِیْ وہ(سب)جو ، یا ان (سب)کو جو جمع مونث کیلئے 
مذکر ومونث دونوں کیلئے :
حالت رفعی حالت نصبی وجری ترجمہ صیغہ
مَنْ مَنْ وہ جویا اس کو جو یا ان کو جو واحد تثنیہ جمع مذکر ومونث کیلئے 
مَا مَا وہ جویا اس کو جو یا ان کو جو واحد تثنیہ جمع مذکر ومونث کیلئے 
ایٌّ اَیًّا،ایٍّ وہ جو یاکون،(ذوی العقول کیلئے ) واحد تثنیہ جمع مذکرومونث کیلئے 
الف لام بمعنی اَلَّذِیْ(جبکہ اسم فاعل ومفعول پر داخل ہو) وہ جویا اس کو جو واحد،تثنیہ،جمع مذکرو مؤنث کے لئے
ذُوْ بمعنی اَلَّذِی وہ جویا اس کو جو ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اسم موصول کے چند ضروری قواعد:
    * ۱۔۔۔۔۔۔اسم موصول کیلئے صلہ کی ضرورت ہوتی ہے۔صلہ کی تین اقسام ہیں ۔ 
۱۔ جملہ اسمیہ     ۲۔ جملہ فعـلیہ    ۳۔ ظرف
۱۔جملہ اسمیہ:
    جیسے أَکَلَ الرَّجُلُ الَّذِیْ ھُوَ جَائِعٌ  (اس مثال میں اَلَّذِیْ کا صلہ جملہ اسمیہ ہے)۔ 
۲۔جملہ فعلیہ:
    جیسے اُعْبُدُوْا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ  (اس مثال میں الذی کا صلہ جملہ فعلیہ ہے)۔
۳۔ظرف :
    جیسے أَقْبَلَ الرَّجُلُ الَّذِیْ فِیْ بَیْتِیْ  (اس مثال میں الذی کا صلہ ظرف ہے)۔ 
    * ۲۔۔۔۔۔۔جو جملہ اسم موصول کا صلہ بن رہا ہو اس میں ایک ایسی ضمیر کا ہونا ضروری ہے جواسم موصول کی طرف لوٹے اور واحد، تثنیہ، جمع،مذکر اور مونث ہونے میں اسم موصول کے مطابق ہو، اس ضمیر کو ضمیر عائد کہتے ہیں،اور اگر صلہ ضمیر سے شروع ہورہا ہو تو اس ضمیر کو صدرِ صلہ کہتے ہیں ۔ جیسے مذکورہ بالا مثال  (الَّذِیْ ھُوَ جَائِعٌ) میں ھُوَ صدرِ صلہ ہے نیز یہی ضمیراسم موصول الَّذِیْ کی طرف لوٹ رہی ہے اور مفرد و مذکر ہونے میں اسم موصول کے مطابق ہے۔
    *۳۔۔۔۔۔۔ ضمیر عائد جب مفعول بہ بن رہی ہوتواسے حذف کرنا جائز ہے۔جیسے عَلَّمَ الْانْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ (یَعْلَمْہ،)۔
    * ۴۔۔۔۔۔۔ اسم فاعل و مفعول پر آنے والا الف لام اَلَّذِیْ کے معنی میں استعمال ہوتا ہے جیسے اَلضَّارِبُ بمعنی اَلَّذِیْ ضَرَبَ یا اَلَّذِیْ یَضْرِبُ اور اَلْمَضْرُوْبُ بمعنی اَلَّذِیْ ضُرِبَ یا اَلَّذِیْ یُضْرَبُ ۔

    *۵۔۔۔۔۔۔ أَیٌّ،اور أَیَّۃٌ معرب ہیں۔ صرف ایک صورت میں مبنی ہوتے ہیں، جب یہ مضاف ہوں اورصدرِ صلہ مذکور نہ ہو۔ جیسے جَاءَ نِیْ أَیُّھُمْ قَائِمٌ حالت رفعی ، رَأَیْتُ أَیُّھُمْ قَائِمٌ حالت نصبی اور مَرَرْتُ بَأَیُّھُمْ قَائِمٌ حالت جر ی میں۔

چند ترکیبی قواعد:
    ۱۔ اسم موصول اپنے صلے سے ملکر کبھی فاعل ،کبھی مفعول بہ اورکبھی مبتدا و خبر واقع ہوتاہے۔فاعل کی مثال: جَاءَ مَنْ یَّسْکُنُ فِیْ الْمَدِیْنَۃِ (وہ شخص آیا جو مدینہ میں رہتا ہے)۔ مفعول بہ کی مثال: رَأَیْتُ مَنْ مَّاتَ فِی الصَّحْرَاءِ  (میں نے اس شخص کو دیکھا جو صحراء میں مرا) ۔مبتدا کی مثال:۔ اَلَّذِیْ فِی الْمَسْجِدِ ھُوَ زَیْدٌ  ( وہ جو مسجد میں ہے وہ زیدہے) خبر کی مثال:۔ ہُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَہٗ بِالْہُدَی وَدِینِ الْحَقّ۔

    ۲۔ اگر اسم موصول کے بعد جار مجرور آجائیں توجار مجرور کو کسی فعل مقدر کے متعلق کر کے صلہ بنائیں گے اور اکثر ثَبَتَ فعل مقدر نکالتے ہیں ۔ جیسے جَاءَ الَّذِی (ثَبَتَ) فِی الدَّارِ۔

ترکیب : جَاءَ الَّذِیْ فِی الدَّارِ

    جَاءَ فعل اَلَّذِیْ اسم موصول فِیْ جار اَلدَّارِ مجرور ،جار مجرور ملکر فعل مقدر ثَبَتَ کے متعلق ،ثَبَتَ فعل اس میں ھُوَ ضمیر فاعل ،فعل اپنے فاعل اور مُتَعَلِّق سے ملکر جملہ فعلیہ ہو کر صلہ، موصول صلہ ملکر جَاءَ کا فاعل ،فعل فاعل ملکر جملہ فعلیہ ۔
    ۳۔ اگر اسم موصول کے بعد ظرف ہو تو فعل مقدر کا مفعول فیہ بناکر صلہ بنائیں گے۔ جیسے رَأَیْتُ الَّذِیْ اَمَامَکَ  ( میں نے اس شخص کو دیکھا جو تیرے سامنے تھا) ،اس میں اَمَامَکَ کو ثَبَتَ فعل مقدر کا مفعول فیہ بناکر اس جملے کو صلہ بنائیں گے۔


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular