۔۔۔۔۔اسم فاعل واسم مفعول کا بیان۔۔۔۔۔

اسم فاعل کی تعریف:
    وہ اسم ہے جو فعل سے مشتق ہو اور اس ذات پر دلالت کرے جس کے ساتھ فعل قائم ہو۔ جیسے نَاصِرٌ (مدد کرنے والا) ۔
نوٹ:
     ثلاثی مجرد سے یہ فَاعِلٌ کے وزن پر آتاہے۔ اور اس کو مضارع معروف سے بنایا جاتا ہے۔ جیسے یَنْصُرُ سے نَاصِرٌ ۔
اسم فاعل کا عمل:
    اسم فاعل بھی اپنے فعل معروف والا عمل کرتاہے یعنی فاعل کورفع دیتاہے۔ اور اگر فعل متعدی کا اسم فاعل ہے تو فاعل کو رفع دینے کے ساتھ ساتھ مفعول بہ کو نصب دیتاہے۔ 
جیسے أَ دَاخِلٌ زَیْدٌ؟(کیا زید اندر ہے؟) مَاضَارِبٌ أَحَدٌ أَخَاکَ  (آپ کے بھائی کو کوئی نہیں مار رہا ) لیکن اسم فاعل کے عمل کرنے کیلئے دوشرطیں ہیں۔ 
    ٭۔۔۔۔۔۔۱۔ اس میں حال، یا استقبال کا معنی پایا جائے۔ 
    ٭۔۔۔۔۔۔۲۔اسم فاعل سے ماقبل چھ چیزوں میں سے کوئی ایک ضرور موجود ہو۔ وہ چھ چیزیں یہ ہیں ۔
    ٭۔۔۔۔۔۔۱۔ اس کے ماقبل مبتداء ہو اور اسم فاعل اس کی خبر بنے جیسے۔ زَیْدٌ قَائِمٌ أَبُوْہ،  (زید کا باپ کھڑا ہے )۔
    ٭۔۔۔۔۔۔۲۔ اس سے پہلے موصوف ہو اور یہ اس کی صفت واقع ہو۔جیسے ضَرَبْتُ غُلاَ مًا قَائِمًا أَبُوْہ،۔  (میں نے ایسے لڑکے کو مارا جس کا والد کھڑا ہے)
    ٭۔۔۔۔۔۔۳۔اس کے ماقبل اسم موصول ہو اور یہ صلہ بنے ۔جیسے جَاءَ نِی الَّذِیْ ضَارِبٌ عَمْرًوا۔ (میرے پاس وہ شخص آیا جس نے عمر کو مارا ہے)
    ٭۔۔۔۔۔۔۴۔اس سے قبل ذوالحال ہو اور یہ حال واقع ہو رہا ہو۔جیسے ضَرَبَ زَیْدٌ قَائِمًا غَلاَمُہ،  (زید نے اس حال میں مارا کہ اس کا غلام کھڑا ہے)۔
    ٭۔۔۔۔۔۔۵۔ اس کے ماقبل حرف نفی ہو ۔جیسے مَا ضَارِبٌ زَیْدٌ  (زید نہیں مار رہا ہے)۔
    ٭۔۔۔۔۔۔۶۔اس کے ماقبل ہمزہ استفہام ہو،جیسے أَ نَاصِرٌ زَیْدٌ خَالِدًا؟  (کیا زید خالد کی مدد کررہا ہے؟)
نوٹ:
    مبالغہ کا جو صیغہ فاعل کیلئے ہو اس کا عمل اسم فاعل ہی کی طرح ہوگا۔ جیسے زَیْدٌ ضَرَّابٌ أَبَاکَ۔

فاعل اور اسم فاعل میں فرق:

    ۱۔ اسم فاعل عامل ہوتاہے۔جبکہ فاعل عامل نہیں ہوتا۔
    ۲۔ فاعل سے پہلے فعل کا ہونا ضروری ہے مگر اسم فاعل سے پہلے ضروری نہیں۔ 
    ۳۔ فاعل کا مرفوع ہونا ضروری ہے جبکہ اسم فاعل کا مرفوع ہونا ضروری نہیں۔
    ۴۔ فاعل کا مشتق ہونا ضروری نہیں جبکہ اسم فاعل کا مشتق ہونا ضروری ہے۔
ترکیب:

ضَرَبَ زَیْدٌ قَائِمًا غُلامُہ،
    ضَرَبَ فعل ،زَیْدٌذوالحال ،قَائِمًا اسم فاعل ،غُلا مُ مضاف ہ، ضمیر مضاف الیہ،مضاف ،مضاف الیہ سے ملکر قَائِمًا کا فاعل ،قَائِمًا اپنے فاعل سے ملکر حال، ذوالحال اپنے حال سے ملکر فاعل ،فعل اپنے فاعل سے ملکر جملہ فعلیہ۔
اسم مفعول کی تعریف:
    وہ اسم ہے جو فعل متعدی سے مشتق ہو اور اس ذا ت پر دلالت کرے جس پر فعل واقع ہوتاہے، اور ثلاثی مجر د سے مَفْعُوْلٌ کے وزن پر آتاہے۔ جیسے مَضْرُوْبٌ (پِٹا ہوا) مَنْصُوْرٌ (مدد کیا ہوا) وغیرہ ۔
اسم مفعول کا عمل: 
    اسم مفعول بھی فعل مجہول کی طرح عمل کرتاہے اس کے عمل کیلئے بھی وہی شرائط ہیں جو اسم فاعل کیلئے ہیں۔ 
    ٭۔۔۔۔۔۔اسم مفعول نائب الفاعل کو رفع دیتاہے۔ جیسے زَیْدٌ مَضْرُوْبٌ أَبُوْہ،  ( زید کا باپ ماراگیا) ۔
    ٭۔۔۔۔۔۔ اگر یہ ایسے فعل سے بنا ہو جو متعدی بدو مفعول ہوتو پہلے مفعول کو رفع اور دوسرے کو نصب دیگا۔ جیسے عَمْرٌو مُعْطیً غُلاَ مُہ، دِرْھَمًا (عمرو کے غلام کو درھم دیاجائے گا)۔اسی طرح اگر ایسے فعل سے بنا ہو جو متعدی بسہ مفعول ہو تو پہلے مفعو ل کو رفع دوسرے اور تیسرے کو نصب دے گا۔ خَالِدٌ مُخْبَرٌ اِبْنُہ، عَمْرًوا فَاضِلاً (خالد کے
بیٹے کو عمرو کے فاضل ہونے کی خبر دی جا ئے گی)۔
ترکیب:

زَیْدٌ مَضْرُوْبٌ غُلامُہ، 
    زَیْدٌ مبتدا مَضْرُوْبٌ اسم مفعول غُلا مُ مضاف ہ، ضمیر مضاف الیہ، مضاف اپنے مضاف الیہ سے ملکر اسم مفعول کا نائب الفاعل ہوا ،اسم مفعول اپنے نائب ا لفاعل سے ملکر مبتدا کی خبر ،مبتدا اپنی خبر سے مل کر جملہ اسمیہ ہوا۔


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular