۔۔۔۔۔اَنْ مقدرہ کابیان ۔۔۔۔۔

    چند حرو ف ایسے ہیں کہ جن کے بعد أَنْ مقدر ہوتاہے۔ ان میں سے کہیں اَنْ کا مقدر کرنا جائز اور کہیں واجب ہے۔مندرجہ ذیل جگہوں پر أَنْ کو مقدر کرنا واجب ہے۔ 
۱۔حتی کے بعد:
    حَتّٰی اگر ''یہاں تک کہ'' کے معنی میں ہو تو اس وقت أَنْ کا مقدر کرنا واجب ہے جیسے اَلْزَمُ الْدَوَاءَ حَتٰی یَتِمَّ شِفَائِیْ (میں دوا کو لازم کرلوں گا یہاں تک کہ مجھے شفاء مل جائے)
۲۔لام جحود کے بعد:
    جب کَا نَ منفی یا اس کے مشتقات کے بعد لام جحود آئے تو اس وقت لام جحود کے بعد أَنْ کو مقدر کرنا واجب ہے۔ جیسے مَا کَانَ اللّٰہُ لِیُعَذِّبَھُمْ وَأَنْتَ فِیْھِمْ ، لام جحود انکار کی تاکیدکیلئے آتا ہے۔ 
۳۔ او کے بعد:
     جب أَوْ، 'اِلٰی 'یا' اِلاَّ'کے معنی میں ہوتو اسوقت بھی أَنْ کا مقدر کرنا واجب ہے۔ جیسے اِسْتَمِعْ کَلاَ مَ الأُسْتَاذِ بِالتَّوَجُّہِ أَوْ یَتِمَّ کَلامَہ، (تو استاد کا کلا م توجہ سے سن یہاں تک کہ ان کی بات مکمل ہو جائے) اس مثال میں أَوْ ،اِلٰی کے معنی میں استعمال ہوا ہے۔ لَأَلْزِمَنَّکَ أَوْ تُؤْتِی مَالِیْ (میں تجھے لازم پکڑ لوں گا مگر یہ کہ تو میرا مال دیدے)۔ اس
مثال میں أَوْ اِلاَّ کے معنی میں ہے۔
۴۔ فاء سببیہ کے بعد:
     جب فاء سببیہ سے پہلے امر ،نہی ،استفہام، تمنی، ترجی، عرض ،نفی اور تحضیض میں سے کوئی آجائے تو اس وقت بھی ان مقدر کرنا واجب ہے۔ مگر شرط یہ ہے کہ اسکا ما قبل مابعد کیلئے سبب بن رہاہو۔ 
بالترتیب مثالیں مذکور ہیں : 
    ۱۔امر:۔اٰتِنِیْ فَأُکْرِمَکَ(مجھے دے تاکہ اس سبب سے میں تیری تعظیم کروں)۔
    ۲۔ نہی:۔ لاَ تَظْلِمُوْا عَلَی النَّاسِ فَتَدْخُلُوْا فِی النَّارِ (لوگوں پر ظلم نہ کرو کہ اس سبب سے تم دوزخ میں جاؤ)۔
    ۳۔ استفہام:۔ أَیْنَ صَدِیْقُکَ فَأُصَافِحَ (تمھارا دوست کہاں ہے میں مصافحہ کروں)۔
    ۴۔تمنی:۔ یٰلَیْتَنِیْ کُنْتُ أَجْتَھِدُ فَأَفُوْزَ (کاش میں محنت کرتاتاکہ کامیاب ہوجاتا)۔
    ۵۔ عرض:۔ أَلاَ تَنْزِلُ بِنَا فَتُصِیْبَ خَیْرًا (آپ ہمارے پاس کیوں نہیں آتے کہ خیر کو پہنچ جاؤ)۔
    ۶۔ نفی:۔ لَمْ یُحَصِّلْ عِلْمَ الدِّیْنِ فَیَصِیرَ عَالِمًا (اس نے علم دین حاصل نہ کیا کہ عالم بنتا)۔
    ۷۔ ترجی:۔ لَعَلَّ زَیْدًا یَرْحَمُنِیْ فَأُحِبَّہ، (امید ہے کہ زید مجھ پر رحم کرے تو میں اس سے محبت کرنے لگوں)
۵۔واؤ معیت کے بعد:
     وہ واؤ جو معیت کے معنی میں ہو اس کے بعدبھی أَنْ کا مقدر کرنا واجب ہے۔ واؤ معیت سے مراد وہ واؤ ہے جو مابعد اور ماقبل کو ایک ہی زمانہ میں جمع کرنے کیلئے آتی ہے۔ واؤ معیت کے بعدأَنْ مقدرہ اسی صورت میں ہو گا۔ جبکہ واؤ سے پہلے امر، نہی ،استفہام، تمنی، ترجی وغیرہ ہوں۔ جیسے: لاَ تَأْمُرْ بِالاحْسَانِ وَتَظْلِمَ (احسان کاحکم نہ کر اسطرح کہ ساتھ ساتھ ظلم بھی کرے)۔
لام کَیْ کے بعد:
     مذکورہ بالا صورتوں میں أَنْ کا مقدر کرنا واجب ہے۔ اور اگر لامِ کَیْ آجائے تو اس کے بعد أَنْ مقدر کرنا جائز ہے واجب نہیں اس لام کو لام تعلیل بھی کہتے ہیں اور یہ ما قبل کاسبب بیان کرنے کے لیے آتا ہے جیسے ذَھَبْتُ اِلَی الْمَدْرَسَۃِ لِأُحَصِّلَ عِلْمَ الدِّیْنِ یہاں اگر أَنْ کوظاہر کردیا جائے تو یہ بھی جائز ہے جیسے ذَھَبْتُ اِلَی الْمَدْرَسَۃِ لِأَنْ أُحَصِّلَ عِلْمَ الدِّیْنِ۔     جو اَنْ ظنَّ کے بعد واقع ہو اور أَنْ مشددہ سے مخفف ہو تو وہ مابعد فعل کو نصب نہیں دیتا جیسے ظَنَنْتُ أَنْ سَیَقُوْمُ اور اگر یہ أَنْ مصدر یہ ہو تو نصب دیتاہے جیسے ظَنَنْتُ أَنْ تَفُوْزَ۔

    ٭۔۔۔۔۔۔ اور جو أَنْ عِلْمٌ یا اس کے مشتقات کے بعد آئے وہ اَن ْ نصب نہیں دیتا جیسے عَلِمَ أَنْ سَیَکُوْنُ مِنْکُمْ مَرْضٰی وغیرہ یہاں نصب اس لیے نہیں دیا کیونکہ یہ أَنْ مشددہ سے مخفف ہے ۔


SHARE THIS

Author:

Etiam at libero iaculis, mollis justo non, blandit augue. Vestibulum sit amet sodales est, a lacinia ex. Suspendisse vel enim sagittis, volutpat sem eget, condimentum sem.

0 Comments:

عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Popular Tags

Islam Khawab Ki Tabeer خواب کی تعبیر Masail-Fazail waqiyat جہنم میں لے جانے والے اعمال AboutShaikhul Naatiya Shayeri Manqabati Shayeri عجائب القرآن مع غرائب القرآن آداب حج و عمرہ islami Shadi gharelu Ilaj Quranic Wonders Nisabunnahaw نصاب النحو al rashaad Aala Hazrat Imama Ahmed Raza ki Naatiya Shayeri نِصَابُ الصرف fikremaqbool مُرقعِ انوار Maqbooliyat حدائق بخشش بہشت کی کنجیاں (Bihisht ki Kunjiyan) Taqdeesi Mazameen Hamdiya Adbi Mazameen Media Zakat Zakawat اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت اِسلامی زندگی تالیف : حكیم الامت مفسرِ شہیر مفتی احمد یار خان نعیمی علیہ رحمۃ اللہ القوی Mazameen mazameenealahazrat گھریلو علاج شیخ الاسلام حیات و خدمات (سیریز۲) نثرپارے(فداکے بکھرے اوراق)۔ Libarary BooksOfShaikhulislam Khasiyat e abwab us sarf fatawa مقبولیات کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) کتابُ الخیر خیروبرکت (منتخب سُورتیں، معمَسنون اَذکارواَدعیہ) محمد افروز قادری چریاکوٹی News مذہب اورفدؔا صَحابیات اور عِشْقِ رَسول about نصاب التجوید مؤلف : مولانا محمد ہاشم خان العطاری المدنی manaqib Du’aas& Adhkaar Kitab-ul-Khair Some Key Surahs naatiya adab نعتیہ ادبی Shayeri آیاتِ قرآنی کے انوار نصاب اصول حدیث مع افادات رضویّۃ (Nisab e Usool e Hadees Ma Ifadaat e Razawiya) نعتیہ ادبی مضامین غلام ربانی فدا شخص وشاعر مضامین Tabsare تقدیسی شاعری مدنی آقا صلی اللہ تعالیٰ علیہ وآلہ وسلم کے روشن فیصلے مسائل و فضائل app books تبصرہ تحقیقی مضامین شیخ الاسلام حیات وخدمات (سیریز1) علامہ محمد افروز قادری چریاکوٹی Hamd-Naat-Manaqib tahreereAlaHazrat hayatwokhidmat اپنے لختِ جگر کے لیے نقدونظر ویڈیو hamdiya Shayeri photos FamilyOfShaikhulislam WrittenStuff نثر یادرفتگاں Tafseer Ashrafi Introduction Family Ghazal Organization ابدی زندگی اور اخروی حیات عقائد مرتضی مطہری Gallery صحرالہولہو Beauty_and_Health_Tips Naatiya Books Sadqah-Fitr_Ke_Masail نظم Naat Shaikh-Ul-Islam Trust library شاعری Madani-Foundation-Hubli audio contact mohaddise-azam-mission video افسانہ حمدونعت غزل فوٹو مناقب میری کتابیں کتابیں Jamiya Nizamiya Hyderabad Naatiya Adabi Mazameen Qasaid dars nizami interview انوَار سَاطعَہ-در بیان مولود و فاتحہ غیرمسلم شعرا نعت Abu Sufyan ibn Harb - Warrior Hazrat Syed Hamza Ashraf Hegira Jung-e-Badar Men Fateh Ka Elan Khutbat-Bartaniae Naatiya Magizine Nazam Shura Victory khutbat e bartania نصاب المنطق

اِسلامی زندگی




عجائب القرآن مع غرائب القرآن




Khawab ki Tabeer




Most Popular